wishlist

Raktár lista

wishlist del
A lista sorrendje módosítható Drag & Drop -al!
HU | EN

HÍREK

A HOME OFFICE AZ INNOVÁCIÓ GYILKOSA

A HOME OFFICE AZ INNOVÁCIÓ GYILKOSA Irodabútor,Home Office

A HOME OFFICE AZ INNOVÁCIÓ GYILKOSA?


A járvány egyik társadalmi mellékhatása, hogy elsorvadnak a gyenge hálózati kapcsolataink, ami viszont a vállalati innovációt veszélyezteti. Gyenge kapcsolatok nélkül az egyéni kreativitás nem tud a megszokott mértékben kibontakozni. A vezetők és a HR közös felelőssége tudatosan cselekedni, segíteni a céges kreativitást.


Normális esetben egy átlagos irodai dolgozó a kávéfőző, fénymásoló stb. melletti beszélgetések és véletlen találkozások során 11–16 olyan emberrel lép kapcsolatba, akiket nem ismer közelebbről. A járvány alatt az idegenektől vagy kevésbé ismert emberektől eltávolodva a családra, barátokra és közeli kollégákra összpontosítottunk.


Kapcsolati hálózatunkra hat koncentrikus körként tekinthetünk, minél kijjebb haladunk, úgy csökken a kapcsolatok érzelmi töltete is. A legbelső kör öt-hat emberből áll, akikhez napi problémáinkkal, krízis esetén fordulhatunk. A legszélső kör viszont már 1500 ismerősből tevődik össze, akiket ugyan látásból ismerünk, de ritkán találkozunk velük, laza szálak kötnek hozzájuk. A Yale Egyetemen tanító Kovács Balázs menedzsment professzor kutatása szerint a járvány idején a figyelem a belső körre összpontosult, így a családhoz, közeli barátokhoz és kollégákhoz fűző kapcsolataink megerősödtek. A külső kör mérete azonban jelentősen csökkent: a lazább kapcsolatok elsorvadtak.


A vállalati innováció és kreativitás lesz a vesztes

Egy kutatás szerint a kreativitás szempontjából a gyengébb hálózati kapcsolatok sokkal fontosabbak, mint az erősebb kapcsolódási pontok. Az ember ugyanis sokféle emberrel és információval találkozik a gyengébb társadalmi interakciók során. Más területek képviselőitől más megközelítéseket hallhat, melyeket saját területén kreatívan tud hasznosítani. A lazább kapcsolatokból származó ötletek és kreatív gondolatok segítségével az üzleti kreativitás középpontjába kerül az egyén.

Más kutatások több tényezőt is a kreativitáshoz kötnek. Például ilyen a nem kényszerítő vállalati jutalmazási rendszer, a kollaboratív és támogató vezetői stílus és rendelkezésre álló források széleskörűsége, amelyek mind-mond pozitívan befolyásolják az egyéni kreativitást. Elősegítik továbbá a kreativitást, a kockázatvállalást, a független munkavégzést és a külső versenyt támogató környezetek.


Érdekes, hogy…

…a laza kapcsolatok sorvadása szinte kizárólag a férfiakat érinti, esetükben 30 százalékkal csökkent a külső körben lévő kapcsolatok száma, míg a nők esetében alig változott. A különbség azzal magyarázható, hogy a két nem másképp és más okból ápolja ezeket a kapcsolatokat. A férfiak kapcsolattartásuk során együtt fociznak, tévéznek, söröznek – járvány alatt viszont ez nehezen oldható meg. A nők érzelmi közelség céljából sokat beszélgetnek, üzennek – ezek a csatornák digitalizálhatók.


Két fontos társadalmi tényező: a személyes kommunikáció és az személyes interakciók is közvetlenül meghatározzák a kreativitást. A gyengébb hálózati kapcsolódások nagyobb valószínűséggel kötnek össze embereket különböző társadalmi osztályokból, ahogy segítségükkel szélesebb körből érkező, különféle emberekkel találkozhatunk és több, nálunk nem meglévő információt szerezhetünk.


A lazább interakciók során nagyobb valószínűséggel osztunk meg munkával kapcsolatos információkat, így változatos tapasztalatokat gyűjthetünk. A több, gyengébb kapcsolattal rendelkező egyén szélesebb körben tudja kipróbálni és validálni ötletét, hiszen szélesebb tudástár áll rendelkezésére. A különböző megközelítések és perspektívák hatására rugalmasabban gondolkodunk és több alternatívát tudunk kidolgozni. A gyenge kapcsolatok az önállóság érzését erősítik fel az egyénben, hiszen egyetlen csoporthoz tartozónak sem érzi magát, így kreativitása megerősödik.


Tudatossággal előzhetjük meg az innováció sorvadását

A vállalati kapcsolatiháló-kutatásoknál is látjuk, hogy a lazább kapcsolatok látják kárát a járványnak, mondja Sági György, a Bondweaver ügyvezető igazgatója, aki több évtizede foglalkozik hálózatkutatással. A járvány előtt végzett és most megismételt vállalati kapcsolatiháló-kutatásaik ezt egyértelműen igazolják.


HOME OFFICE VESZÉLYEI

Hári Péter, CX-Ray; Kovács Balázs, Yale; Nagy Marcell, HSDSLab; Sági György, Bondweaver

A kreativitás és az ebből származó innováció a legtöbb esetben transzformatív és rekombináló folyamat, ritkán jelennek meg csak úgy a semmiből a világmegváltó ötletek. Ez azt jelenti, hogy egymástól teljesen távol álló területeken megtapasztalt jelenségeket egyik vagy másik téren alkalmazunk, hasznosítunk újra. Ezekhez eddig a spontán találkozások és a gyenge kapcsolataink vezettek. Mivel a szociális térben alapból az azonos érdeklődésű emberekhez vonzódunk, és ezek az erős, de hozzánk hasonló emberekhez kötődő kapcsolataink maradnak meg a távmunka idején, most erőfeszítést kell tennünk, hogy ha kapcsolati hálózatunkat értékesebbé szeretnénk tenni. Törekednünk kell a minél diverzifikáltabb kapcsolatokra, azok visszaépítésére.


Az egyéni és a vállalati kreativitás visszabillentéséhez kezeljük tudatosan kapcsolatainkat, tanácsolja Sági György. Például böngésszük végig kapcsolatainkat, idézzük fel, kivel volt inspiráló a beszélgetés, és nyugodtan hívjuk fel őket, szervezzünk akár virtuális találkozót is – még ha férfiként ez nehezünkre esik is. Emellett tudatosan keressük azokat az online közösségeket, akik teljesen más világból származó tapasztalatokat oszthatnak meg velünk. Olvassunk olyan szakmai kiadványokat, amelyek nem a saját szektorunkról szólnak, kapcsolódjunk teljesen szokatlan közösségekhez. Így home office-ban is érhetnek olyan hatások, amelyeket kreatívan tudunk hasznosítani egy-egy ötlet megvalósításakor.


Mi számít erős és mi gyenge társadalmi kapcsolatnak?

A társadalmi kapcsolatok erősségét Mark Granovetter egy folyamatos átmenet segítségével illusztrálta. („The strength of weak ties” American Journal of Sociology, 1973) Az átmenet egyik végén vannak a gyenge kapcsolatok, a másik végén pedig az erősek. A kontinuumban az interakciók száma, az érzelmi intenzitás és a kölcsönösség mentén haladhatunk a gyenge végtől az erős felé. Ennek megfelelően a legerősebb társadalmi kapcsolatok minden jellemzőből a maximumot kapják: a két fél valóban tetszik egymásnak, aggódnak egymásért, gyakran látják egymást, egyforma eredményt várnak el a kapcsolattól. A gyengébb kapcsolatok nem feltétlenül kölcsönösek, kevesebb találkozási pont és interakció jellemzi őket. Munkavégzés során ezek a kapcsolódási pontok például érzelemmentes munkáról való beszélgetésben nyilvánulnak meg, minimális személyes kapcsolódással.


Kérdésünkre Kovács Balázs azt javasolta, az a legfontosabb, hogy a vállalatok ismerjék fel: a gyenge kapcsolatok elsorvadása problémát jelent a kreativitás szempontjából, és tegyenek ellene valamit. Már a tudatosság is sokat segít. Szerinte rövid távon rendezhetnek virtuális beszélgetéseket, virtuális sörözést vagy csapatépítést. Ha pedig a járvány és az időjárás is megengedi, az elmaradt szabadtéri vállalati rendezvényeket mielőbb pótolják.


Formalizáljuk a sorvadó kapcsolatokat

„A vezetők és a HR közös felelőssége felismerni a gyenge kapcsolatok sorvadásának káros következményeit és tenni ellene”, tanácsolja Hári Péter, a CX-Ray ügyvezető igazgatója. Ebben a két szerepben tudnak kívülről reflektálni a megváltozott működésre. A szervezeti hálózatelemzés egy jó eszköz arra, hogy azonosítsuk azokat a csapatokat, amelyek között érdemes lehet formalizálni az eltűnő kapcsolatokat.

HOME OFFICE VESZÉLYEI

A kreativitás gyengülésének ellensúlyozására az értékes, de sorvadó vagy már elsorvadt gyenge kapcsolatokat formalizálni lehetne. Ilyen gyenge kapcsolatok általában munkacsoportok, szorosan együttműködő teamek között jönnek létre, amikor két csapat tagjai találkoznak, beszélgetnek egy kávé vagy ebéd mellett. „Fel kell ismerniük a vállalatoknak, hogy van értéke annak is, ha a laza kapcsolatban lévő kollégák rendszeresen, de nem túl gyakran, videókonferencián beszélgetnek egymással”, fejezte be Hári Péter.


A gyenge kapcsolatok fontosságát hangsúlyozta Nagy Marcell is, a BME HSDSLab laborvezető-helyettese. „Nagyon sokszor gyenge kapcsolatainkon keresztül szerzünk munkát, illetve ezek a kapcsolatok nagy hatással vannak szociális és érzelmi jólétünkre és kreativitásunkra is. Az online térbe költözött világban azonban nem működnek a gyenge kapcsolatokat hagyományosan építő és erősítő módszerek”, hangsúlyozta. A hálózatkutató ezt a megfigyelést összefüggésbe hozta Bojár Gábor lapunknak tett korábbi nyilatkozatával, miszerint a kreatív energiák nem a virtuális értekezleteken szabadulnak fel, majd hozzátette: „Pont emiatt mi a HSDSLabnál igyekszünk a legtöbb kreativitást igénylő munkafolyamatokat személyesen megszervezni”, mondta.

  

A cikket a behaviour.hu oldalról kértük publikálásra.

Az eredeti cikk itt található: https://behaviour.hu/a-home-office-az-innovacio-gyilkosa/


AZ EUROPA DESIGN HOME OFFICE CSOMAGJAI


HOME OFFICE CALM CSOMAG

Ezt a csomagot azoknak ajánljuk, akik inspiráló közegre vágynak, ahol nyugodtan lehet dolgozni. Az összeállításunk részei egy íróasztal, egy forgószék és egy billegő, design papírkosár.

 CALM CSOMAG - 460.780 FT 



HOME OFFICE AGILIS CSOMAG

Ezt a csomagot a dinamikus munkavégzés kedvelőinek állítottuk össze, amelynek elemei egy álltható magasságú íróasztal egy forgószék és akár egy ujjal is mozgatható monitorkar.

 AGILIS CSOMAG - 707.106 FT 



HOME OFFICE PRO CSOMAG

A professzionális csomagunk 2 in 1, azaz a nyugalom és az inspiráció szigete dinamikus eszközökkel. A kínált termékeink egy állítható magasságú asztal egy vezetői forgószékkel, valamint egy designos és egyben könnyedén mozgatható monitorkar.

 PRO CSOMAG - 2.094.143 FT 



ajánlatkérés: europadesign@europadesign.hu

CIKK AJÁNLÓ


COLONNADE IRODA REFERENCIÁNK AZ ÉV IRODÁJA...

Colonnade iroda referenciánk Az Év Irodája Verseny győztesei között! EuropaDesign, Colonnade, AzÉvIrodája, AzÉvKözépvállalatiIrodája, győztes, officedesign,,designfurniture,Pedrali,Sits,Hay,Arper
A nyertes koncepció: esztétikus, harmonikus, természetközeli, olyan...
2024-04-22

ZÖLD ALTERNATÍVÁK A TEXTILTERVEZÉSBEN SZAKMAI...

Zöld alternatívák a textiltervezésben Szakmai Konferencia a Construma kiállításon
Részletes program14.00 - Merre tovább textilipar? Fenntarthatósági...
2024-04-04

WELLBEING BOOSTER ORIENTÁCIÓS NAP – WELL-GAP...

Wellbeing BOOSTER Orientációs Nap – WELL-GAP ANALÍZIS europadesign, wellbeingszövetség, wellbeing, booster, wellgap, analizis,europadesign, wellbeingszövetség, wellbeing, booster, wellgap, analizis, kuponkod
Keresd rendezvényünkön promociónkat a kuponkóddal! Ha még nem...
2024-02-06

EHHEZ AJÁNLJUK



Accessories Abstracta
termék információ
termék raktárlista

Accessories

termék raktárlista

Capri Executive SO1583 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Capri Executive SO1583

termék raktárlista

Capri Lounge BU1698 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Capri Lounge BU1698

termék raktárlista

Anna Corporate BQ1385 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Anna Corporate BQ1385

termék raktárlista

Anna Corporate SO1384 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Anna Corporate SO1384

termék raktárlista

Team Strike Sitland
termék információ
termék raktárlista

Team Strike

termék raktárlista
# Sitland Nincs

Not True Design
termék információ
termék raktárlista

Not

termék raktárlista

Pile Enea
termék információ
termék raktárlista

Pile

termék raktárlista
# Enea Nincs

REFERENCIÁK

VEOLIA

Veolia

AVALON

Avalon

JET-SOL KFT.

Jet-SOL Kft.

AMCHAM

Amcham

TÓPARK KFT.

Tópark Kft.

RÓMAI TENISZ...

Római Tenisz Club

JTI HUNGARY

JTI Hungary

STADLER SZOLNOK...

STADLER SZOLNOK VASÚTI JÁRMÛGYÁRTÓ KFT.

CIB BANK

CIB Bank

MAGÁNLAKÁS -...

Magánlakás - Balaton

A WELL 11 FEJEZETE

The WELL Air concept aims to ensure high levels of indoor air quality across a building’s lifetime through diverse strategies that include source elimination or reduction, active and passive building design and operation strategies and human behavior interventions.

A WELL Air koncepciójának célja a magas minőségű beltéri levegő biztosítása az épület teljes élettartama alatt különböző stratégiák felhasználásával melyek magukban foglalják a káros anyagok levegőbe jutásának megszüntetését vagy csökkentését, az aktív és passzív épülettervezést és üzemeltetést, valamint az emberi tevékenységek által történő beavatkozások optimalizálását.

The WELL Water concept covers aspects of the quality, distribution and control of liquid water in a building. It includes features that address the availability and contaminant thresholds of drinking water, as well as features targeting the management of water to avoid damage to building materials and environmental conditions.

A WELL Water koncepciója az épületen belüli vízellátás minőségét, elosztását és ellenőrzését fedi le. Foglalkozik az ivóvíz rendelkezésre állásával illetve szennyezettségével csakúgy, mint a vízgazdálkodással kapcsolatos kérdésekkel, így kihatással van az építőanyagok minőségére illetve a környezeti körülményekre is.

The WELL Nourishment concept requires the availability of fruits and vegetables and nutritional transparency and encourages the creation of food environments where the healthiest choice is the easiest choice.

A WELL Nourishment koncepciója az épületet használók számára a friss zöldségek és gyümölcsök elérhetőségét és az épületen belül kínált táplálékoknak az átláthatóságát tűzi ki célul. Olyan környezet kialakítását támogatja, ahol az egészséges választás a legegyszerűbb választás.

The WELL Light concept promotes exposure to light and aims to create lighting environments that are optimal for visual, mental and biological health.

A WELL Light koncepció a természetes fény jelenlétét támogatja, a látási, mentális és biológiai egészség számára optimális világítási feltételek meglétére törekszik.

The WELL Movement concept promotes movement, physical activity and active living and discourages sedentary behaviors through environmental design strategies, programs and policies.

A WELL Movement koncepciója elősegíti a mozgást, a fizikai aktivitást, az aktív életet és elriaszt az ülő életmódtól a környezet megfelelő tervezésével, a különböző programokkal és irányelvek bevezetésével.

A WELL Thermal Comfort koncepció célja a produktivitás elősegítése és az ideális hőkomfort kialakítása az épület minden használója számára továbbfejlesztett hűtő-, fűtő rendszerek betervezésével, működtetésével és a rendszer személyre szabhatóságával.

A termikus kényelmet úgy definiálhatjuk, mint „az az állapot, amely kifejezi a termikus környezettel való elégedettséget és azt szubjektív értékelés alapján minősíti”. Szervezetünkben az állandó hőmérsékleti kényelmet a homeosztázis egyik területe a hőszabályozás biztosítja, mellyel egy élőlény bizonyos határok között fenntartja a testhőmérsékletét a környezeti hőmérséklet változása ellenére. Kiegyensúlyozza a hőnyereséget és a hőveszteséget annak érdekében, hogy a test belső hőmérséklete az optimális tartományban, 36-38 ° C (97-100 ° F) maradjon, ezt a hipotalamusz szabályozza.

The WELL Sound concept aims to bolster occupant health and well-being through the identification and mitigation of acoustical comfort parameters that shape occupant experiences in the built environment.

A WELL Sound koncepciójának célja az épületet használók egészségének és jólétének erősítése az akusztikai paraméterek javításával, hogy az épített környezetben tartózkodók is megtapasztalják az akusztikai kényelem előnyeit.

The WELL Materials concept aims to reduce human exposure to hazardous building material ingredients through the restriction or elimination of compounds or products known to be toxic and the promotion of safer replacements. Compounds known to be hazardous to the health of occupational workers and/or known to bioaccumulate or aggregate in the environment are also restricted and in some instances not permitted.

A WELL Materials koncepciója az emberek egészségét védi, az építőanyagokban fellelhető károsanyagok csökkentésével vagy teljes kiküszöbölésével és a megfelelő helyettesítő anyagok népszerűsítésével. Az egészségre veszélyes vegyületek felhasználását szintén szabályozza a WELL.

The WELL Mind concept promotes mental health through policy, program and design strategies that seek to address the diverse factors that influence cognitive and emotional well-being.

A WELL Mind koncepciója a mentális egészség elérését olyan rendelkezésekkel, programokkal és design stratégiákkal támogatja, melyeknek célja a kognitív és érzelmi jóllét kialakulásához való hozzájárulás.

The WELL Community concept aims to support access to essential healthcare, workplace health promotion and accommodations for new parents while establishing an inclusive, integrated community through social equity, civic engagement and accessible design.

A WELL Community koncepció célja, hogy támogassa az alapvető egészségügyi ellátáshoz való hozzáférést, a munkahelyi egészségfejlesztést és a szülők munkába való visszatérését, miközben befogadó, integrált közösséget hoz létre a társadalmi igazságosság, a polgári részvétel és a hozzáférhető formatervezés révén.

Innovation features pave the way for projects to develop unique strategies for creating healthy environments.

A WELL Innováció fejezete a projektek útját segíti, hogy egyedi és innovatív stratégiák kidolgozásával megteremtsék az egészséges környezetet.


olvass tovább...