2018.03.30
3 HIBA, AMIT KÖNNYÛ ELKÖVETNI EGY IRODABERENDEZÉS SORÁN

Ez a szokásos hármas: kivel, mennyibõl, mit?

1.) A belsõ szakmai stáb részleges hiánya

Egy költözési projekt, irodabútor beszerzés vagy akár egy teljes iroda koncepció váltás egy nagyon komplex feladat, amelyben az ügyfélnek a cégen belül létre kell hoznia egy támogató csoportot. Ez a stáb fogja képviselni a munkavállalók és a szervezet igényeit. A begyûjtött adatokat azonban már érdemes külsõ szakemberrel értékeltetni és egy testreszabott koncepciót állítani. Ez csupán egy példa a megfelelõ belsõ stáb felállításának szükségességére.

Vagyis az ügyfél oldalán ülõ emberek számának és gyakorlottságának,és szakmai sokszínûségének a hiánya az egyes számú hiba amit az ügyfelek elkövethetnek.

2.) A költségvetés és a hangsúlyok elcsúszása

A másik meghatározó elem a büdzsé illetve a hozzá tartozó mûszaki tartalom meghatározása, és jellemzõ alulbecslése. Ennek okai általában a nem megfelelõ idõráfordítás a projekt tervezésére, illetve ennek megelõzõ lépéseként a kidolgozott koncepció és cél meghatározása. Nagyon sok projekt azért maradt félbe vagy lesz félkarú torzó, mert nem jól mérték fel, nem megfelelõen gyûjtöttek információt elõre a kivitelezés és a berendezés költségeirõl. Sok esetben elavult adatokból dolgoznak, de a legnagyobb gond az aránytévesztés. Nagyon sok esetben látunk olyan beruházásokat, ahol elképesztõen magas színvonalú irodákba beköltöznek, de lehet látni hogy a végére nagyon elfogyott a pénz, elfogyott a türelem. Ez is gond, de van ennél is rosszabb eset. 

A szervezet és a munkatársak igényeinek összehangolásából ki kell hogy alakuljon egy fontossági sorrend, azaz, hogy mely területekre kell magasabb minõség, több tervezés, több információgyûjtés stb.
Lehet, hogy nem kellett volna gránit burkolatot rakni a lift elõterébe, hanem egy jó mosható viniltapéta is elégséges lenne, így a megtakarított pénzt elkölthették volna inkább ergonómiai bútorokra, hangelnyelõ felületekre vagy egyszerûen egy jó kávéfõzõgépre. 

Tehát nem az a gond ha kevés a budget, hanem ha az rossz hangsúllyal van elköltve.

Mi természetesen ebben is tudunk segíteni, illetve vannak olyan független szakértõk akik óriási rutinnal rendelkeznek, és egész nagy pontossággal megtudják mondani, hogy mit mennyiért lehet beszerezni a kivitelezõi piacon.

3.) Félelem a saját igények és lehetõségek felmérésétõl

A harmadik hibalehetõség, az ügyfél saját mûködésének nem reális ismerte, vagy nem reális bemutatása. Egy új irodakoncepció hasonlít egy nagy csapatépítõ kalandhoz az ismeretlenbe. De nagyon nem mindegy, hogy tudjuk e hogy kire számíthatunk, kit mennyire lehet terhelni és ehhez a képest a külföldrõl diktált elvek mennyire könnyen építhetõek be a hazai munkakultúrába. Ez a nagy HR kihívás, mely sokszor vezetõi kihívásokat is állít még a csapat elé. Csak egy egészséges énképû csapat képes valódi jövõbemutató startégiát kidolgozni – szakemberek bevonásával - magának.

Egy irodai koncepcióváltás, jelentõs bõvítés, vagy korszerûsítés nagyon nagy bátorságot igényel az ügyfél részérõl, önkritikát, javulási szándékot feltételez. Ha ezt belátják a munkatársak akkor a stresszt és az önámítást felváltja a pozitiv változás hangulata. Ebben sokan tudnak segíteni: a külföldi anyavállalat, belföldi HR , szervezeti tanácsadó ,a személyes coach, stb. Az új munkavégzési módszereket sok esetben nagyon nagy bizalom növekedést igényelnek . A menedzsmentnek a dolgozók felé több szabadságot, bizalmat kell adni. Ezeket a fejlõdéséket igazolják vissza egyébként a különbözõ irodai belsõ elégedettségi felmérések, a növekvõ employer branding értéke a cégnek ,illetve a HR munkáltatói versenyek, Év Irodája verseny és ezek nemzetközi változatai is.

Bátorság és bizalom kell tehát a jól megalapozott és a szervezet által is támogatott új koncepcióhoz.

Abban hogy ez látványos, érthetõ és alkalmazható legyen számtalan módon tudunk segíteni! 

KÖLTÖZIK VAGY BŐVŰL
A CÉGE?

Tapasztalja meg a legújabb trendeket bemutatótermünkben, díjmentes tanácsadással támogatjuk projektjét.

Érdekel

Ajánlatunk HR - PR szakembereknek

Milyen támogatásokat tudunk nyújtani a hatékony employer branding építésében?

Megnézem

Építészek, belsőépítészek, lakberendezőknek!

Továbbfejlesztett 3DS max és további CAD könyvtár elérése. VR megjelenítés házon belül. 200 márkát bemutató belsőépítészeti anyagkönyvtár.

Tervezői támogatás

Ingatlanfejlesztők és üzemeletetőknek

Segítünk új, vagy felújítandó épületük WELL minősítéshez szükséges támogatásában az irodai terek vonatkozásában saját tervezőjükkel együttműködve.

Partner program

Tervezői és vevői támogatás

2018.08.17
naughtone - a Herman Miller új designvonala

naughtone – a Herman Miller új designvonalaNem meglepõ, hogy a Herman Miller nemrégen megvásárolta az idõtlen formavilágú kortárs design bútorokkal felbukkanó naugtone bútorgyártót a piacon. A bájos külsejû asztalok és ülõbútorok ugyanis kitûnõen kiegészítik a világ második legnagyobb gyártójának termékvonalát, egy kis otthonosságot csempészve a fõleg irodai és közületi vonaláról világhírû portfólióba.

2018.07.19
A 110 oldalas +Halle inspirációk letöltése

+Halle

A +Halle kínálatában prémium kategóriájú dán és skandináv bútorok találhatóak. Az új, fiatalos márkát a legkreatívabb skandináv tervezõk friss ötletei, az egyedi formák és a kiváló minõségû anyagok felhasználása jellemzik. Hoztunk egy 110 (!!!) oldalas inspirációt!

A 110 oldalas +Halle inspirációk letöltése

2018.06.17
Zavaró zajhatások – milyen az akusztika egy Well irodában?

Zavaró zajhatások – milyen az akusztika egy Well irodában?
A Well minõsítési rendszer egyik fontos alappillére a komfort, amely az irodabútorok kényelme mellett a dolgozókat érõ hang, szag és hõmérsékleti paraméterek tudatos alakításáról szól. 

2018.06.10
A fény minõsége irodai környezetben

FényA látáson túl a fény nem vizuális módon is befolyásolja az emberi testet. Az embereknek és az állatoknak belsõ órája van, mely fiziológiai funkciókat szinkronizál körülbelül 24 órás ciklusban, melyeket cirkadián ritmusnak nevezünk.

Kapcsolat


Europa Design
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-73.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Elérhetőség
Email
marketing@europadesign.hu
Kövessen minket!


LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA!

Minden munkanap, 9-17 óra között díjmentes tanácsadással várjuk hívását!
T: +36 1 274-0001.

https://www.irodakereso.info/ http://irodahazakejszakaja.hu/ http://spaceplan.hu/ http://designoffice.hu/ http://lakberendezok.hu/