AdatvédelemAdatvédelem
Megjelent: 1 éve

A HR szakma ünnepe - átadták a "beneFIT Prize 2019 - for Happy Employees" díjakat

A Humánpolitika.com közhasznú Egyesület és az All You Can Move SportPass 2019-ben megalapította a beneFIT Prize programot. A cél azoknak a kis,- közép-, és nagyvállalatoknak a díjazása és bemutatása, amelyek a munkavállalói egészségprogramokra a társadalmi felelősségvállalás részeként tekintenek. Ezek a cégek hozzájárulnak a munkaerő elvándorlásának megállításához, jelentősen javítanak saját munkaerőpiaci pozíciójukon és erősítik a cégük iránti lojalitást a dolgozókban.

Magyarországon is egyre kiélezettebb verseny van a munkaerőért, a dolgozók lojalitásáért, mondta Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára a BeneFIT Prize díjátadójának megnyitóján. Az államtitkár azt is kiemelte, hogy a kormány egyik legfontosabb feladata a munkahelyteremtés. 2010 előtt közel 12%-os volt az országban a munkanélküliség, mára ez 3,4%-ra csökkent. Menczer szerint ma különösen aktuális, hogy a döntéshozók tudatosan tegyenek a munkavállalók testi-lelki egészségéért. Ezért üdvözölte a BeneFIT Prize kezdeményezést, melynek célja túlmutat a vállalatok díjazásán, az igazi nyertesek a munkavállalók.

A vállalati egészségkultúrát felsővezetői elkötelezettséggel, vállalati szintű stratégiai prioritássá kell tenni - mondta a díj alapítója, dr. Mihalik Zsuzsa, aki múlt hét csütörtökön nyerte el az EY Év Üzletembere Életminőség Fejlesztése különdíját. Hozzátette, a vállalati egészségkultúra nem csak az egyén szintjén jelenik meg - ahol produktívabb, kreatívabb, motiváltabb és kevesebbet betegeskedő munkavállalót eredményez -, hanem értékteremtő spirálként is megjelenik a vevői oldalon mint pozitívabb brand-image, illetve mint jobb minőségű szolgáltatás. Pénzügyi szinten pedig nagyobb bevétel és kisebb költség jelentkezik, azaz magasabb lesz a jövedelmezőség - tette hozzá dr. Mihalik Zsuzsa. Kiemelte továbbá, hogy a vállalati egészségkultúrák kialakításának köszönhetően makroszinten sokkal egészségesebb és boldogabb társadalmat lehet teremteni.

A felhívásra összesen 97 cég jelentkezett, amelyből 57 pályázat lett shortlistes, így összesen 300 ezer munkavállalót képviseltek a pályázó cégek. A szakmai díjak odaítéléséről független bírálóbizottság döntött. A zsűri tagjai: Gazsi Zoltán az Eisberg Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Schneider Balázs az AYCM alapítója és ügyvezető igazgatója, Feuertag Ottó az Európa Design alapító-tulajdonosa, Makrai Fanni Y2Y business coaching executive coach, Kurtisz Krisztián a Cherrisk alapító vezérigazgatója, Szegedi Dávid a Nespresso Professional sales managere, Dr. Csernák Zsolt a Synlab Hungary Kft. szakmai igazgatója, valamint Stremeny Gábor, a Develor üzletfejlesztési igazgatója.

A zsűri az alábbi faktorok mentén vizsgálta a beérkező pályázatokat:
• Prevenció (pl. szűrővizsgálatok, életmód tanácsadás)
• Egészséges táplálkozás (pl. egészséges étel-választék a menzán, gyümölcsnap)
• Munkahelyi sport (pl. tömegsportversenyeken való közös részvétel, sportbérlet, sportnap)
• Egészség-, baleset és életbiztosítás
• Edukáció (pl. mentorprogram, tréningek, tehetségmanagement)
• Rekreáció (pl. masszázs, meditációs programok)
• Munkakörnyezet (pl. ergonómikus bútorok, gerincbarát székek, csökkentett zajszint, szemkímélő képernyő)
• Mentális egészség (pl. coach, pszichológus, közösségi tér, extra szabadnap)
• Környezettudatos működés (pl. járműflotta-választás, vállalati bicikli)
• Gyermekbarát intézkedések (pl. munkahelyi óvoda, gyerektábor, extra szabadság, rugalmas munkavégzés)

A díjazott vállalatok - amelyek a legtöbbet tesznek a dolgozóikért - a díjátadón egy iparművész által készített, szívet ábrázoló szobrot kaptak. Kisvállalati kategóriában az Interticket Kft., középvállalati kategóriában a Swicon Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt., míg nagyvállalatként a Vodafone lett a nyertes.

A közönség is szavazhatott azokra a vállalatokra, amelyek egy-egy microsite-on mutatták be, hogy miért is jó náluk dolgozni, milyen náluk a munka világa. A közönségdíjat kisvállalati kategóriában az Online Comparison Shopping Kft. kapta, a Marso Kft. nyert a középvállalati kategóriában, míg nagyvállalatként a Borsodchem nyert.

Különdíjakkal azokat értékelte a szakmai zsűri, akik egy-egy szegmensben alkottak kiemelkedőt. A mentál wellness területen a Digic Pictures Kft. győzött, a biztosítások területén a dm Kft., a sportolás-rekreáció díját az Adevinta CMH Kft. nyerte el, az öko-barát kategória különdíjasa a Zwack Uniqum Nyrt. lett, az egészségügyi prevenció témakörében az Unilever Magyarország Kft. lett a legjobb, az edukáció terén a Magyar Református Egyház Bethesda Gyermekkórháza bizonyult a legjobbnak, a családbarát kategóriát szintén a Bethesda nyerte el, a munkakörnyezet pedig az ExxonMobil Üzletsegítő Központnál a legideálisabb.

BeneFIT Ambassadort is választott a zsűri, a Bergmann Könyvelő Iroda alkalmazottját, Both Szabolcs lett a díj nagykövete.
  • 2021.02.224 x 4 órás Agile Transformation Leader képzés - online Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coach-ol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter