wishlist

Raktár lista

wishlist del
A lista sorrendje módosítható Drag & Drop -al!
HU | EN

BLOG

A MUNKAVÁLLALÓKKAL KÖZÖSEN ALAKÍTOTT IRODA

A MUNKAVÁLLALÓKKAL KÖZÖSEN ALAKÍTOTT IRODA Irodabútor,

EGY HAZAI ÉS NÉGY KÜLFÖLDI PÉLDA, OLYAN TERVEZÉSRE, AMELYNEK KIALAKÍTÁSÁBAN AZ ALKALMAZOTTAK VETTEK RÉSZ

"A társalkotás arról szól, hogy a munkavállalók igényeikhez mérten alakítják ki munkaterüket, és aktívan irányítják a munkakörnyezetükben bekövetkező változásokat" - írtuk az UX megközelítés elfogadásáról az irodatervezésben. "A munkavállalók meglátásainak összegyűjtése kulcsfontosságú ahhoz, hogy a munkaterek hosszabb ideig relevánsak maradjanak. Az UX-elvek olyan tereket hoznak létre, amelyek támogatják a jólétet és a termelékenységet. Az alábbiakban bemutatunk négy olyan teret, amelyek élen járnak az együttműködő tervezésben.

A vállalati kultúra összeegyeztethető a közös alkotással

Egy gyógyszeripari vállalat új zürichi irodájának tervezésénél a felhasználóközpontú megközelítés szolgált alapul. A munkaterületet az Ippolito Fleitz Group tervezőcéggel közös vitakörök és workshopok alapján alakították ki. A felhasználókkal tartott ülések adataiból kiderült, hogy a dolgozók feladatainak jellege a nap folyamán változik, és egyensúlyt követelt meg az egyéni és az együttműködő munkaterületek között. Az így kialakított terv a rögzített munkahelyeket egy nyitott és zárt területekből álló hálózatra cseréli, amely a nap folyamán alkalmazkodik ezekhez a váltásokhoz. A rugalmas munkaterület olyan szabadon álló bútorokkal, mint a mozgatható, whiteboard felületekkel ellátott falak, amelyek kisebb tárgyalótereket hoznak létre, otthont adnak a rögtönzött együttműködésnek. Az együtt alkotás, a tervező és a dolgozók közötti együttműködő megközelítés lehetővé teszi, hogy az irodát ténylegesen használók egyéni és kollektív igényeire összpontosítsanak.



A közös alkotás produktív terek megteremtését teszi lehetővé

Közel 900 alkalmazott dolgozik a Sony Music Entertainment UK King's Cross-i telephelyén, amelyet a MoreySmith nemrég fejezett be. A központ a munkaterületeket élőzenei rendezvényhelyszínnel, privát tanulószobával, fotóstúdiókkal, audiovizuális szolgáltatásokkal és tetőterasszal kombinálja. A tervezés befejezéséhez a MoreySmith kiterjedt kutatást végzett, és egy ideig a Sony Music Entertainment korábbi londoni irodájában dolgozott, felmérve az alkalmazottak igényeit. A MoreySmith vizsgálata szerint a felhasználók leginkább jobb akusztikát, több természetes fényt és rugalmas munkaterületeket igényeltek, és ezek az elemek mind megjelentek az újratervezett irodában. Ha a felhasználóknak megadjuk a lehetőséget, hogy maguk határozzák meg az iroda azon paramétereit, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy a legproduktívabbak legyenek, az egy jól működő munkahelyet eredményez.



A munkavállalók által irányított tervezés határozza meg a poszt-pandemikus munkahelyet

A Gensler kísérleti tanulmányok és felmérési adatok alapján újította fel seattle-i irodájának ötödik emeletét, figyelve a dolgozók véleményére arról, hogy hol tudnak a legjobban összpontosítani, együttműködni és tanulni. Új helyiségtípusokat és funkciókat integráltak, például tárgyaló-, társalgó- és egyéni munkaterületeket, hogy a különböző preferenciáknak és a dolgozók neurodiverzitásának is megfeleljenek. Olyan privát terek is helyet kaptak, mint a wellness-szoba, az anyák szobája és az egyéni telefonfülkék. A szociális területek munkapontokként is funkcionálnak, eltérve a pandémiát megelőző iroda formalitásától. Azáltal, hogy meghallgatják, hogy a munkavállalóknak valójában mire van szükségük, a munkahelyet rájuk szabták annak érdekében, hogy jól érezzék magukat. Az alapvető emberi szükségletek kielégítése a munkahelyi elégedettség és termelékenység előfeltétele.



A közös alkotás biztosítja a térbeli tartósságot

Az Aspekt Office dán dizájnstúdió vezette a Copus márka- és kommunikációs ügynökség koppenhágai Frederiksbergben található irodájának újratervezését. A minimalista belső tér a skandináv és a japán dizájn elemeiből merít. A melegséget a tölgyfa felületek hordozzák magukban, melyet néhány jól elhelyezett élénk színű, fém kisbútor ill. kiegészítő tesz hangsúlyossá. Az ügynökséget nagymértékben bevonták a tervezési folyamatba. A tervező a dolgozók visszajelzéseit is beépítette a koncepcióba. Ez arra az elképzelésre csapott le, hogy azok, akik egy adott teret használnak, tudják a legjobban megérteni, hogy mit kell tartalmaznia a térnek ahhoz, hogy a leghasznosabb legyen. Egy iroda idővel való relevanciájának biztosítása azt jelenti, hogy meg kell érteni a felhasználók igényeit. Ki tudná jobban elmondani ezeket az igényeket, mint maguk az alkalmazottak?


CIKK AJÁNLÓ


FERENCZ MARCEL - NÉPRAJZI MÚZEUM, AZ ELSŐ...

Ferencz Marcel - Néprajzi Múzeum, az első skicctől a világsikerig EuropaDesign, Ferencz Marcel, FIABCI, World Prix d’Excellence, Néprajzi Múzeum, díj, ingatlanfejlesztés, Városliget, fenntartható, díszítés, pixelizált motívum,
Néprajzi Múzeum - FIABCI World Prix d’Excellence – a világ legjobb...
2024-07-08

BUZZISPACE – KREATÍV AKUSZTIKA

BuzziSpace – kreatív akusztika BuzziSpace,acustic,akusztika,akusztikus panelek,termékújdonságok
Az akusztikus megoldásairól ismert belga BuzziSpace új termékei...
2024-09-08

EHHEZ AJÁNLJUK



Anna BQ1385 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Anna BQ1385

termék raktárlista

Capri Executive SO1577 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Capri Executive SO1577

termék raktárlista

Capri Lounge BU1696 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Capri Lounge BU1696

termék raktárlista

Arin Akaba
termék információ
termék raktárlista

Arin

termék raktárlista
# Akaba Nincs

Alya BQ1592 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Alya BQ1592

termék raktárlista

Adela Rex BU1412 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Adela Rex BU1412

termék raktárlista

Esedra IVM
termék információ
termék raktárlista

Esedra

termék raktárlista
# IVM Nincs

Nest HALLE
termék információ
termék raktárlista

Nest

termék raktárlista
# HALLE Nincs

REFERENCIÁK

GSK

GSK

DELOITTE

Deloitte

AREVA HUNGÁRIA...

AREVA Hungária Kft.

AVALON

Avalon

PALAZZO HUNYADI

Palazzo Hunyadi

HB REAVIS...

HB Reavis Hungary Kft.

ZOETIS

Zoetis

IMPACT HUB

Impact HUB

ZELNIK ISTVÁN...

Zelnik István Délkelet-Ázsiai Aranymúzeum

METALOBOX

Metalobox

A WELL 11 FEJEZETE

The WELL Air concept aims to ensure high levels of indoor air quality across a building’s lifetime through diverse strategies that include source elimination or reduction, active and passive building design and operation strategies and human behavior interventions.

A WELL Air koncepciójának célja a magas minőségű beltéri levegő biztosítása az épület teljes élettartama alatt különböző stratégiák felhasználásával melyek magukban foglalják a káros anyagok levegőbe jutásának megszüntetését vagy csökkentését, az aktív és passzív épülettervezést és üzemeltetést, valamint az emberi tevékenységek által történő beavatkozások optimalizálását.

The WELL Water concept covers aspects of the quality, distribution and control of liquid water in a building. It includes features that address the availability and contaminant thresholds of drinking water, as well as features targeting the management of water to avoid damage to building materials and environmental conditions.

A WELL Water koncepciója az épületen belüli vízellátás minőségét, elosztását és ellenőrzését fedi le. Foglalkozik az ivóvíz rendelkezésre állásával illetve szennyezettségével csakúgy, mint a vízgazdálkodással kapcsolatos kérdésekkel, így kihatással van az építőanyagok minőségére illetve a környezeti körülményekre is.

The WELL Nourishment concept requires the availability of fruits and vegetables and nutritional transparency and encourages the creation of food environments where the healthiest choice is the easiest choice.

A WELL Nourishment koncepciója az épületet használók számára a friss zöldségek és gyümölcsök elérhetőségét és az épületen belül kínált táplálékoknak az átláthatóságát tűzi ki célul. Olyan környezet kialakítását támogatja, ahol az egészséges választás a legegyszerűbb választás.

The WELL Light concept promotes exposure to light and aims to create lighting environments that are optimal for visual, mental and biological health.

A WELL Light koncepció a természetes fény jelenlétét támogatja, a látási, mentális és biológiai egészség számára optimális világítási feltételek meglétére törekszik.

The WELL Movement concept promotes movement, physical activity and active living and discourages sedentary behaviors through environmental design strategies, programs and policies.

A WELL Movement koncepciója elősegíti a mozgást, a fizikai aktivitást, az aktív életet és elriaszt az ülő életmódtól a környezet megfelelő tervezésével, a különböző programokkal és irányelvek bevezetésével.

A WELL Thermal Comfort koncepció célja a produktivitás elősegítése és az ideális hőkomfort kialakítása az épület minden használója számára továbbfejlesztett hűtő-, fűtő rendszerek betervezésével, működtetésével és a rendszer személyre szabhatóságával.

A termikus kényelmet úgy definiálhatjuk, mint „az az állapot, amely kifejezi a termikus környezettel való elégedettséget és azt szubjektív értékelés alapján minősíti”. Szervezetünkben az állandó hőmérsékleti kényelmet a homeosztázis egyik területe a hőszabályozás biztosítja, mellyel egy élőlény bizonyos határok között fenntartja a testhőmérsékletét a környezeti hőmérséklet változása ellenére. Kiegyensúlyozza a hőnyereséget és a hőveszteséget annak érdekében, hogy a test belső hőmérséklete az optimális tartományban, 36-38 ° C (97-100 ° F) maradjon, ezt a hipotalamusz szabályozza.

The WELL Sound concept aims to bolster occupant health and well-being through the identification and mitigation of acoustical comfort parameters that shape occupant experiences in the built environment.

A WELL Sound koncepciójának célja az épületet használók egészségének és jólétének erősítése az akusztikai paraméterek javításával, hogy az épített környezetben tartózkodók is megtapasztalják az akusztikai kényelem előnyeit.

The WELL Materials concept aims to reduce human exposure to hazardous building material ingredients through the restriction or elimination of compounds or products known to be toxic and the promotion of safer replacements. Compounds known to be hazardous to the health of occupational workers and/or known to bioaccumulate or aggregate in the environment are also restricted and in some instances not permitted.

A WELL Materials koncepciója az emberek egészségét védi, az építőanyagokban fellelhető károsanyagok csökkentésével vagy teljes kiküszöbölésével és a megfelelő helyettesítő anyagok népszerűsítésével. Az egészségre veszélyes vegyületek felhasználását szintén szabályozza a WELL.

The WELL Mind concept promotes mental health through policy, program and design strategies that seek to address the diverse factors that influence cognitive and emotional well-being.

A WELL Mind koncepciója a mentális egészség elérését olyan rendelkezésekkel, programokkal és design stratégiákkal támogatja, melyeknek célja a kognitív és érzelmi jóllét kialakulásához való hozzájárulás.

The WELL Community concept aims to support access to essential healthcare, workplace health promotion and accommodations for new parents while establishing an inclusive, integrated community through social equity, civic engagement and accessible design.

A WELL Community koncepció célja, hogy támogassa az alapvető egészségügyi ellátáshoz való hozzáférést, a munkahelyi egészségfejlesztést és a szülők munkába való visszatérését, miközben befogadó, integrált közösséget hoz létre a társadalmi igazságosság, a polgári részvétel és a hozzáférhető formatervezés révén.

Innovation features pave the way for projects to develop unique strategies for creating healthy environments.

A WELL Innováció fejezete a projektek útját segíti, hogy egyedi és innovatív stratégiák kidolgozásával megteremtsék az egészséges környezetet.


olvass tovább...