wishlist

Raktár lista

wishlist del
A lista sorrendje módosítható Drag & Drop -al!
HU | EN

BLOG

MILÁNÓI BÚTORVÁSÁR 2023 - FORDULAT A TRENDEKBEN

MILÁNÓI BÚTORVÁSÁR 2023 - FORDULAT A TRENDEKBEN Irodabútor,Milánó,bútorkiállítás,trendek,Diabla,Caimi,Pedrali,GandiaBlasco,LaCividina,Vondom,Artifort,Kettal,home

A hagyományokhoz hűen idén is ellátogattunk az európai bútoripar legjelentősebb eseményére, a Milánói Bútorvásárra. Egészen pontosan 21 alkalommal néztünk körül a 61-ik design seregszemlén, amely idén a fenntarthatóságot, a biofíliát, a well-beinget és a lakossági bútorokat helyezte a középpontba.



Diabla kültéri bútorok, Tuba szék


A 2023-as Salone del Mobile a meglepetések vására volt, jelezve a világban érzékelhető trendeket, hogy már semmi nem olyan, mint korábban volt. A gyártók többsége új piacokban, a meglévő termékportfóliója diverfizikációjában keresi az új lehetőségeket: a közületi gyártók lakossági bútorok, míg a lakossági bútorgyártók közületi bútorok gyártásába fogtak. Így például az olasz Arper, amely közületi asztalairól, ülőbútorairól ismert, most a 60-as évek világát idéző nappali kollekcióját mutatta be. A szintén olasz Pedrali is megcélozta a lakossági szegmenst, home office megoldásai ugyancsak a 60-as éveket idézik. Ugyanez az irányváltás vonatkozik a kültéri bútorgyártókra, amelyek a beltéri megoldások felé fordultak, a prémium kategóriás Kettal például keményfa íróasztalát mutatta be, ahol a kültéri bútorainak jellegzetes fonott megoldása az asztali elválasztópanelekben jelenik meg.



A Kettal keményfa íróasztala fonott elválasztó panellel

Kettal Plumon kültéri karfás székek

Utóbbi irányváltás ritka, hiszen igazi közületi újdonságról vagy irodabútor-fejlesztésről nem tudunk beszámolni, újdonságok csak a home office területén jelentek meg. Viszont jó hír, hogy úgy tűnik az alapanyagválság megoldódott, csökken a távol-keleti függőség ezen a területen.



Az Italian Trade Agency statisztikái is alátámasztják a lakossági – ezen belül a nappali bútor, a világítás és a kültéri bútorok - részarányának növekedését Magyarországon a legtöbb bútort és lakberendezési terméket Lengyelországból, Németországból és Kínából importáljuk, Olaszország a 7. helyet foglalja el.




A 61. Milánói Bútorvásár top újdonságai között szerepeltek a közületi használatra is alkalmas modul szófák: az Artifort Track modul szófája, amely lekerekített formavilágával az organikus irányba mozdult el, a La Cividina Dorothea elemei, valamint a Vondom Milos szintén organikus szófakollekciója.


Artifort Track

La Cividina Dorothea

Vondom Milos


A Kristalia is teljesen új irányt vett: Clapis, Bombosoft ágy és Aria gardrób kollekciójával a hálószoba szegmenst célozza.

Színekben a 60-as és a 70-es évek köszöntek vissza a gyártók kínálatában. Néhány igen harsány standdal találkoztunk, ilyen volt például a Gandia Blasco, a Diabla vagy a Pedrali. Több helyen megjelent a kék és a zöld új árnyalatai.



Diabla és Gandia Blasco

Pedrali


A gyártók többségénél nem csak a felszínen, a színekben dominált a zöld, hanem a biofília, a környezetvédelem, a fenntarthatóság végig kíséri a gyártási és a vállalatirányítási folyamatokat. Egyre nagyobb teret nyer az ESG – Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) – fenntarthatósági finanszírozása, amely a nevében szereplő három kulcsszó tekintetében vizsgálja és pontozza a vállalatokat. Az ESG megfelelő mutatója szükséges a kedvező kamatozású zöld hitelek felvételéhez is.


A Caimi speciális szövete


A környezet védelme mellett a másik legfontosabb trend a well-being és az életmód javítás otthon és a munkahelyen. Ennek jegyében folytatódik az akusztikai megoldások térhódítása, amely nemcsak a fali, mennyezeti panelekben jelentkezik, hanem olyan kreatív megoldásokban is, mint a Caimi Lucrezio étkezőaszal akusztikus lába, valamint a tükrös akusztikus ajtó. A Caimi speciális szövete a hangelnyelés mellett az elektromágneses sugárzást is képes csökkenteni.

Caimi Lucrezio


A vásár szervezése és lebonyolítása is a fenntarthatóság jegyében zajlott. A látogatók száma 15%-kal emelkedett a 2022-es évhez képest, összesen 307.418-an érkeztek 181 országból, hogy megnézzék a több mint 2000 standot, amelynek 34%-a külföldi volt. A szakmai látogatók 65%-a is külföldről érkezett, legtöbben Kínából, utána Németország, Franciaország, az Egyesült államok, Spanyolország, Brazília és India következett.

 KRISTALIA HOME  CAIMI SALONE DEL MOBILE 2023  PEDRALI SALONE DEL MOBILE 2023  KETTAL SALONE DEL MOBILE 2023 

CIKK AJÁNLÓ


BUZZISPACE – KREATÍV AKUSZTIKA

BuzziSpace – kreatív akusztika BuzziSpace,acustic,akusztika,akusztikus panelek,termékújdonságok
Az akusztikus megoldásairól ismert belga BuzziSpace új termékei...
2024-09-08

FERENCZ MARCEL - NÉPRAJZI MÚZEUM, AZ ELSŐ...

Ferencz Marcel - Néprajzi Múzeum, az első skicctől a világsikerig EuropaDesign, Ferencz Marcel, FIABCI, World Prix d’Excellence, Néprajzi Múzeum, díj, ingatlanfejlesztés, Városliget, fenntartható, díszítés, pixelizált motívum,
Néprajzi Múzeum - FIABCI World Prix d’Excellence – a világ legjobb...
2024-07-08

EHHEZ AJÁNLJUK



Calma SO2288 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Calma SO2288

termék raktárlista

Catifa 80 Arper
termék információ
termék raktárlista

Catifa 80

termék raktárlista
# Arper Nincs

Sharky Kristalia
termék információ
termék raktárlista

Sharky

termék raktárlista

Solo Chair Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Solo Chair

termék raktárlista

Pedestals Actiu
termék információ
termék raktárlista

Pedestals

termék raktárlista
# Actiu Nincs

Closed Bench BC6311 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Closed Bench BC6311

termék raktárlista

Pile Enea
termék információ
termék raktárlista

Pile

termék raktárlista
# Enea Nincs

Arca True Design
termék információ
termék raktárlista

Arca

termék raktárlista

REFERENCIÁK

IMEX...

Imex Filtertechnika Kft. phase 1

TAKEDA PHARMA...

Takeda Pharma Kft

EVOSOFT

evosoft

JET-SOL KFT.

Jet-SOL Kft.

BÁNÁTI +...

Bánáti + Hartvig Építész Iroda

KMW

KMW

KPMG

KPMG

EATON...

Eaton Enterprises

MANPOWER

Manpower

YDILLIUM HOTEL -...

Ydillium hotel - KROKI

A WELL 11 FEJEZETE

The WELL Air concept aims to ensure high levels of indoor air quality across a building’s lifetime through diverse strategies that include source elimination or reduction, active and passive building design and operation strategies and human behavior interventions.

A WELL Air koncepciójának célja a magas minőségű beltéri levegő biztosítása az épület teljes élettartama alatt különböző stratégiák felhasználásával melyek magukban foglalják a káros anyagok levegőbe jutásának megszüntetését vagy csökkentését, az aktív és passzív épülettervezést és üzemeltetést, valamint az emberi tevékenységek által történő beavatkozások optimalizálását.

The WELL Water concept covers aspects of the quality, distribution and control of liquid water in a building. It includes features that address the availability and contaminant thresholds of drinking water, as well as features targeting the management of water to avoid damage to building materials and environmental conditions.

A WELL Water koncepciója az épületen belüli vízellátás minőségét, elosztását és ellenőrzését fedi le. Foglalkozik az ivóvíz rendelkezésre állásával illetve szennyezettségével csakúgy, mint a vízgazdálkodással kapcsolatos kérdésekkel, így kihatással van az építőanyagok minőségére illetve a környezeti körülményekre is.

The WELL Nourishment concept requires the availability of fruits and vegetables and nutritional transparency and encourages the creation of food environments where the healthiest choice is the easiest choice.

A WELL Nourishment koncepciója az épületet használók számára a friss zöldségek és gyümölcsök elérhetőségét és az épületen belül kínált táplálékoknak az átláthatóságát tűzi ki célul. Olyan környezet kialakítását támogatja, ahol az egészséges választás a legegyszerűbb választás.

The WELL Light concept promotes exposure to light and aims to create lighting environments that are optimal for visual, mental and biological health.

A WELL Light koncepció a természetes fény jelenlétét támogatja, a látási, mentális és biológiai egészség számára optimális világítási feltételek meglétére törekszik.

The WELL Movement concept promotes movement, physical activity and active living and discourages sedentary behaviors through environmental design strategies, programs and policies.

A WELL Movement koncepciója elősegíti a mozgást, a fizikai aktivitást, az aktív életet és elriaszt az ülő életmódtól a környezet megfelelő tervezésével, a különböző programokkal és irányelvek bevezetésével.

A WELL Thermal Comfort koncepció célja a produktivitás elősegítése és az ideális hőkomfort kialakítása az épület minden használója számára továbbfejlesztett hűtő-, fűtő rendszerek betervezésével, működtetésével és a rendszer személyre szabhatóságával.

A termikus kényelmet úgy definiálhatjuk, mint „az az állapot, amely kifejezi a termikus környezettel való elégedettséget és azt szubjektív értékelés alapján minősíti”. Szervezetünkben az állandó hőmérsékleti kényelmet a homeosztázis egyik területe a hőszabályozás biztosítja, mellyel egy élőlény bizonyos határok között fenntartja a testhőmérsékletét a környezeti hőmérséklet változása ellenére. Kiegyensúlyozza a hőnyereséget és a hőveszteséget annak érdekében, hogy a test belső hőmérséklete az optimális tartományban, 36-38 ° C (97-100 ° F) maradjon, ezt a hipotalamusz szabályozza.

The WELL Sound concept aims to bolster occupant health and well-being through the identification and mitigation of acoustical comfort parameters that shape occupant experiences in the built environment.

A WELL Sound koncepciójának célja az épületet használók egészségének és jólétének erősítése az akusztikai paraméterek javításával, hogy az épített környezetben tartózkodók is megtapasztalják az akusztikai kényelem előnyeit.

The WELL Materials concept aims to reduce human exposure to hazardous building material ingredients through the restriction or elimination of compounds or products known to be toxic and the promotion of safer replacements. Compounds known to be hazardous to the health of occupational workers and/or known to bioaccumulate or aggregate in the environment are also restricted and in some instances not permitted.

A WELL Materials koncepciója az emberek egészségét védi, az építőanyagokban fellelhető károsanyagok csökkentésével vagy teljes kiküszöbölésével és a megfelelő helyettesítő anyagok népszerűsítésével. Az egészségre veszélyes vegyületek felhasználását szintén szabályozza a WELL.

The WELL Mind concept promotes mental health through policy, program and design strategies that seek to address the diverse factors that influence cognitive and emotional well-being.

A WELL Mind koncepciója a mentális egészség elérését olyan rendelkezésekkel, programokkal és design stratégiákkal támogatja, melyeknek célja a kognitív és érzelmi jóllét kialakulásához való hozzájárulás.

The WELL Community concept aims to support access to essential healthcare, workplace health promotion and accommodations for new parents while establishing an inclusive, integrated community through social equity, civic engagement and accessible design.

A WELL Community koncepció célja, hogy támogassa az alapvető egészségügyi ellátáshoz való hozzáférést, a munkahelyi egészségfejlesztést és a szülők munkába való visszatérését, miközben befogadó, integrált közösséget hoz létre a társadalmi igazságosság, a polgári részvétel és a hozzáférhető formatervezés révén.

Innovation features pave the way for projects to develop unique strategies for creating healthy environments.

A WELL Innováció fejezete a projektek útját segíti, hogy egyedi és innovatív stratégiák kidolgozásával megteremtsék az egészséges környezetet.


olvass tovább...