HÍREK
HERMAN MILLER TANÁCSOK OPTIMÁLIS IRODABERENDEZÉSHEZ 2. RÉSZ
Cikksorozatunkban a világ második legnagyobb irodabútor-gyártó cége, a Herman Miller 25 éves szakmai tapasztalatát foglaljuk össze, referenciákon keresztül bemutatva a megoldási javaslatokat a hatékonyságot növelő irodai kialakításokra.
1. Hozz létre egy vonzásközpontot!
Hogyan segítik az irodai munkahelyek a munkaerő megtartást és toborzást?
Amikor tehetséges emberek felvételéről, illetve megtartásáról van szó, a legmeggyőzőbb érv az lehet, ha megfelelő munkahelyet kínálunk nekik.
Milyen vélemények hangzottak el az irodaátalakítás után?
- A munkahelyemen érzem a közösségi szellemet – 28%
- Büszkén mutatom meg a munkahelyemet a látogatóknak – 43%
- Élvezem a munkakörnyezetet, ahol dolgozom – 33%
Hogyan elégítsük ki az emberek egymáshoz való kapcsolódásának és egy szélesebb értelemben való kapcsolódásának az igényét? Adjunk nekik egy olyan irodát, amelyben a terek és a design elemek összehozzák az embereket, és emlékeztessük őket arra, hogy jelentősségteljes munkát végeznek.
2. Fókuszálj a márkád építésére!
Hogyan fejezi ki a munkahelyi design a cégarculatot?
Az iroda kinézete és hangulata olyan erőteljes üzenetet küld, akár egy Times Square hirdetőtábla. Egy olyan munkahely, amely a szervezet karakterét jelképező designelemekkel van ellátva, azonnali visszajelzést ad az embereknek a célokról és a prioritásokról. A munkahely, amely azt tükrözi, hogy kik vagyunk és mit csinálunk, szorosabb kapcsolatot teremt a munkatársak és a munkavégzés célja között. A barátságos és inspiráló munkahely azt jelenti, hogy a potenciális alkalmazottakkal és ügyfelekkel komolyan vesszük a kapcsolatot.
3. Az irodai tervezés elősegítheti-e az innovációt? (DPR tanulmány)
Hogyan találkoznak az építőipar területén bevezetett innovatív megoldások – biztonság, technológia és fenntarthatóság – a munkahelyek optimális, kollaborációt segítő kialakításával egy olyan nagy építőipari cég esetében, mint a virginiai székhelyű DPR? Korábbi irodájuk nem segítette elő a munkatárak közötti kommunikációt, amely meghatározó tényező egy cég sikeres tevékenységében. Dolgozóik egymástól elzártnak étezték magukat a cellás irodai térben, ahol nem voltak közösségi terek és tárgyaló sem volt elegendő. Ezért olyan új iroda kialakítása mellett döntöttek, amely egyrészt jobban bemutatja a fenntartható építésben szerzett tapasztalataikat, másrészt egy élő laboratóriumban tesztelhetik azokat a munkahelyi stratégiákat, amelyek ismereteik megosztására és a problémák kreatív megoldására ösztönzik a munkatársakat. Meg akarták mutatni, hogy a kiválasztásra került 35 éves épületben is elérhető a Nulla Energia Minősítés. A Herman Miller pedig abban segítette őket, hogy átgondolják, milyen munkakörnyezetre van szükségük a munkatársaknak feladataik elvégzéséhez. Ennek eléréséhez megismerkedtek a Herman Miller Living Office koncepciójával, amely különböző irodai területeket társít az egyes feladatokhoz. A kulcsszó a kollaboráció volt, hiszen a korábbi irodában pont a cégre annyira jellemző kohéziós és kollaboratív kultúrát nem adta vissza a munkahelyi környezet. Az új irodában egy rugalmas térkialakítást hoztak létre, ahol az emberek a központi break-out téren, a Plazában futnak össze dolgozni, beszélgetni, kávézni. A DPR a Well irodai minősítés szellemében a munkatársak fizikai és mentális jóllétére is odafigyelt, többek között állítható magasságú asztalokat és elvonuló, csendsarkokat is kialakítottak az irodában.