ÁTADOTT DÍJAK
A TRIVIUM PACKAGING BSC, EUROPE A CSR HUNGARY 2022 EUROPA DESIGN KÜLÖNDÍJASA
Gratulálunk!
A CSR Hungary 2022 Europa Design WELL Done különdíját a Trivium Packaging BSC, Europe "Fókuszban egy egészséges és emberközpontú munkakörnyezet kiépítése és formálása" – program kimagasló gyakorlatának elismeréseként.
Feuertag Ottó, az Europa Design alapító-ügyvezető igazgatója és a Trivium Packaging BSC, Europe képviselői
A díjjal járó 500.000,- értékű WELL előminősítési támogatás célja, hogy a munkahelyek fizikai környezete, valamint a támogató folyamatok a Nemzetközi Intézet elvárásai szerint biztosítsák a munkavállalói jólétet és közösségi kapcsolatok minőségét. A CSR értékrendek és a WELL minősítés logikájának tökéletesen egymásra épülő rendszerének lényege ugyanis az, hogy a mentális és fizikai biztonság és jólét már alap elvárás és a közösségi kapcsolatok (munkahelyi, családi és társadalmi) minőségének fokozásával tud a munkavállaló olyan biztonságos, kiegyensúlyozott életminőséget elérni mely a munkahelyi teljesítményét is növelheti kisebb ráfordítással, és természetesen kevesebb káros hatás mellett.
Ilyenmódon a társadalom számára – a minősítést megvalósító – cégek komoly szolgálatot tesznek!
CSR HUNGARY KÜLÖNDÍJ 2022
MUNKAVÁLLALÓI ÉLMÉNY A TRIVIUM PACKAGING BSC, EUROPE-NÁL
A Trivium Packaging BSC központi és a kollégák kezdeményezése alapján történő, alulról építkező programját díjaztuk, melynek fókuszában egy egészséges és emberközpontú munkakörnyezet kiépítése és formálása áll.
A Trivium Packaging a fémcsomagolás globális vezetője, világszerte több mint 60 telephellyel rendelkezik, 20 különböző országban, közel 8000 embert foglalkoztat, éves bevétele körülbelül 2,7 milliárd dollár. A Trivium sokféle végpiaci vevőt szolgál ki, például élelmiszerek, tenger gyümölcsei, háziállat eledel, táplálkozás, szépségápolás és személyes gondoskodás, háztartás-ápolás és prémium italok területén.
A Trivium Packaging 2019. novemberében jött létre az Exal és az Ardagh csomagolástechnikai cégek összeolvadásából, központja Hollandiában található. Tulajdonosi körét két befektető alkotja; az Ontario Techears' Pension Plan és az Ardagh. A Trivium Packaging az egész világon innovatív és fenntartható csomagolási megoldásokat kínál, méretezhető gyártással és kiemelkedő ügyfélszolgálattal. Három alapvető érték határozza meg a cég mindennapi működését; a szenvedély, a csapatmunka és a kiválóság. E három érték mentén építi a cég az identitását és a vállalti kultúráját.
Trivium Packaging elkötelezettsége a fenntarthatóság mellett
A Trivium Packaging küldetése és víziója alapján három alappillért határozott meg, mely alapján folytatja tevékenységét. Ez a három a Föld, az Emberek és a Fogyasztók. Ehhez a három pillérhez három alap részleget is rendelt, melyek közül mindhárom teljeskörűen támogatja a cég tevekénységet. Ezek a Fenntarthatósági Részleg, mely a Föld pillérhez köthető; a Biztonság és Egészség Részleg, mely az embereket támogatja és Kutatás-Fejlesztés, mely pedig a fogyasztókat és az ő igényeiket hívatott kiszolgálni maximális mértékben.
A Trivium Packaging féléves megalakulása után, 2020. júliusában létre hozta Budapesten, egyik Business Service Centerét, a Trivium Packaging BSC Kft.-t. A Trivium Packaging BSC egy olyan újonnan induló szolgáltató központ a magyar piacon, ami négy területre fokuszál: IT (Informatika), HR (Emberi Erőforrás), Procurement (Beszerzés) és Finance (Pénzügy). Legfőbb célja, hogy a Trivium Packagingen belül a támogatói funkciók hatékonyságát növelje, sztenderdeket biztosítson és központi folyamatokat alakítson ki. A budapesti BSC központ fókuszában Európa áll. A Központ 2020. júliusában kezdte meg működését, majd év végére sikeresen összeállította alapcsapatát, akikkel megkezdte a center belső kommunikációjának stratégiáját és kialakította az irányelveket, melyeket az anyagcég elveinek átvételével párhuzamosan a központ életére formált.
A Triviumnál az ember az egyik legfontosabb alappillér, így a központ egyik fontos vezérelve az volt, hogy olyan programokat alakítsunk ki a Trivium Packaging BSC munkavállalói számára, amivel egy egészséges, biztonságos, kellemes munkakörnyezetet teremtünk; és nem utolsó sorban behozva és megszilárdítva a központ életébe a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás fontosságát. 2021-ben így több programot is elindítottunk, mely mind ezek ötvözetét hivatott lefektetni.
Trivium Packaging BSC, Europe programok
A kommunikációs tervet minden évben a központ Kommunikációs Csapata a managementtel együtt újra nézi, és kiértékeli a munkavállalói visszajelzések alapján, és újra tervezi a következő egy évre. Alapvetően a terv célja, hogy egy olyan egészséges és kellemes légkört teremtsünk a BSC-n belül, ahol a kollégák elkötelezettek a cég iránt, hatékonyak a munkájukban, és egy olyan környezet biztosítunk, ahol önmaguk lehetnek. Szívesen járnak be dolgozni, és pozitív üzeneteket fogalmaznak meg a külső környezetük irányába. A kommunikációs tervben alapvetően 5 kategóriát fogalmaztunk meg és ebbe az 5 kategóriába tömörítettük a különféle eseményeket, aktivitásokat és programokat.
Trivium Packaging Hungary csapata
Az első az ún. Vállalati Események, melyeknek elsősorban egy általános, a központ és az anyacég tevékenységére kiterjedő üzleti aktualitások, corporate jellegű információk átadása, megosztása a cél, ahol a kollégák tájékozódhatnak a cég életéről, üzleti irányvonalakról. Ilyen pl. a havi Munkavállalói Fórum és az ún. „Focus on Function Meetingek”. Ide tartoznak azok az események is, amikor az anyacégtől külföldi kollégák jönnek a központot meglátogatni. Ezen látogatások során készülünk különféle tájékoztató programokkal, ahol mind a külföldi kollégák, mind a BSC munkavállalók bemutatkozhatnak egymásnak. Ilyen elemek a „floowalk-ok”, amikor egy-egy állomáson a különféle részlegek bemutatják tevékenységüket a látogatóknak, és ilyenek a kisebb lélegzetvételű fórumok, amikor egy lazább hangulatban kérdezhetik a BSC kollégák az anyacégtől érkezett látogatókat.
A Vállalati Események kategóriájába tartoznak az olyan központi események is, amikor a Trivium Packaging BSC vagy az anyacég életében levő nagyon mérföldköveket ünnepeljük. Ilyenek voltak például a Haller Gardenben található irodánk első és második fázisának hivatalos megnyitása és átadása is, 2021. júliusban és 2022. áprilisban. 2021 tavaszán elindítottuk az ún. Empolyee Recognition and Award Program-ot, mely során negyedévente egyéni és csapat nevezések alapján a vezetőség kiválaszt egy egyéni jelöltet és egy csapat jelöltet és egy díjátadó keretén belül a nyerteseket megjutalmazza a BSC Munkavállalói Fórumon.
A következőt kategóriát úgy neveztünk el, hogy Elköteleződést Segítő Programok, ahol olyan elemek, aktivitások találhatóak, mely a kollégák elköteleződését segítik, és általában kis figyelmességet takar. Ezek a Trivium alap értékeire és egyéb globális irányvonalakra épülnek. Ilyenek pl. a Föld Napi ajándékok (kis fém konzervben található virágmagok, vagy egy kis papírdobozban található fenyőfa mag, melyet a kollégák elültethetnek és gondozhatnak); vagy a Nemzetközi Nőnap alkalmából kisebb, édes meglepetés a hölgyeknek.
Gondoltunk a Trivium BSC gyerekekre is, Mikulás nap alkalmából megleptük őket is, egy kis kreatív, és édes csomaggal. A karácsonyi időszakban a kollégákról sem feledkeztünk meg, mivel a 2020-ban és 2021-ben is a COVID-19 világjárvány közbe szólt, így karácsonyi esemény szervezése helyett, meglepetés csomagokat küldtünk a kollégáknak.
A harmadik kategória az ún. I&D (Inclusion and Diversity – Elfogadási és Sokszínűségi) elnevezésű programunk, amin keresztül a sokszínűséget és inkluzívitást szeretnénk behozni és virágoztatni. Ennél a program elemnél a WeAreOpen – Nyitottak vagyunk nonprofit vállalat a partnerünk. Alapvető célja, hogy edukációval és általános érzékenyítéssel elindítsunk és megalapozzunk egy olyan szemlélet módot a vállalaton belül, ahol a munkavállalók megélhetik a sokszínűséget, elfogadást és önmaguk lehetnek. Minden év során összesen 3 ún. Open Talk-ot rendezünk a kollégáknak, különféle témákban, melyek a globális I&D-ra vonatkozó globális elvekkel is összhangban van. Ezek a témák egymásra épülnek, követik a nemzetközi és hazai trendeket is. 2021-ben az elsődleges cél az általános érzékenyítés és tájékozódás volt ebben a kategóriában, majd 2022-ben ezeket a témákat próbáljuk mélyíteni, és újakat behozni. 2021-ben az első 3 téma az általános érzékenyítés, az LGBTQ Hónap és a Nemek közti Egyenlőség volt. 2022-ben az utóbbi két témát mélyítjük el, és újként hoztuk be a megváltozott munkaképességgel élőkkel kapcsolatos témát is.
A negyedik kategória a CR, vagyis a Vállalati Felelősségvállalási Programunk, vagyis elsősorban a fizikai önkéntesség bevezetése a központ életébe. Az anyacég Fenntarthatósági Csapatának alapelvei és irányai alapján dolgoztuk ki ennek a kategóriának az elemeit, és így évi két programot hirdetünk meg a kollégák felé, az egyiket Föld Napja alkalmából tavasszal, majd egy napot A „Sustainable September”, vagyis a Fenntartható Szeptember keretein belül ősszel. Ezeknek az önkéntes programoknak a szervezésében a Központi Önkéntes Alapítvány a partnerünk, hogy a megfelelő helyre és a megfelelő módon menjen a segítség. Az első önkéntes napot 2021. szeptemberében tartottuk, amikor egy, a 4. kerületben található zöld iskolának az udvarán folytattunk önkéntes tevékenységet, és újítottuk fel nekik a kinti, kerti padokat, melyeken jó időben tanulnak; illetve magaságyásokat készítettünk a közösségi kertjükbe. Ezt a tevékenységet folytattuk idén tavasszal is Föld Napja alkalmából, amikor is az udvaron ültettünk bokrokat, virágokat, kisebb fákat, hogy otthonosabbá és zöldebbé tegyük a mindennapjaikat. Illetve, idén készültünk egy kis pro-bono tevékenységgel is, ahol 2022. januárjában alakult egyik munkacsoportunk kollégái két részletben a 4. osztályos tanulóknak egy-egy félórában előadást tartottak egy kis kvízzel összekötve a fenntarthatóság, és a fémcsomagolás előnyeiről. Az ültetés és kerti munkák mellett a kollégák egy része kézműves foglalkozást tartott a másodikosoknak, ahol pedig újrahasznosítás jegyében készítettek uzsonnás dobozokat, madáretetőket és kisebb virág kaspókat.
Ebbe a kategóriába soroljuk még az eseti adománygyűjtéseket is. 2021. decemberében az ÖKA segítségével a kollégák meglephettek 20 intézményben élő, hátrányos helyzetű gyermeket, olyan karácsonyi ajándékokkal, amikre a gyerekek igazán vágytak, a saját kívánság listájuk alapján. Ezt a gyűjtést mindenképpen szeretnénk idén is folytatni.
Emellett tavasszal a 2022. januárjában alakult munkacsoportok sütivásárt tartottak a kollégáknak, melynek célja egy olyan adománygyűjtés volt, amit az anyagcég által meghirdetett ukrán-orosz háborúban érintett ukrán kollégák számára indított. Ez a gyűjtés is nagy sikerrel zárult és nagyban hozzájárult ahhoz az alaphoz, amit az anyacég a gyűjtés zárása után megduplázz és az ukrán kollégák és családjaik megsegítésre fog fordítani.
Az utolsó, ötödik kategóriát pedig a Wellbeing Programként neveztük el, melynek fő célja, hogy olyan témákat hozzunk a kollégáknak, amik a jólétükkel kapcsolatos. Ezen kategória keretén belül különféle előadásokat szerveztünk a kollégáknak, mint például a Mindfulness-ról szóló előadás 2021. februárban, Melanóma Szűrés 2021. szeptemberében, prevenciós előadás a mellrákról 2021. októberében, influenza oltás meghirdetése a kollégák felé 2021. november-decemberében; Burn-out Szindrómáról szóló Workshopok januárban és februárban, Szemészeti Szűrés 2022. tavaszán.
A fent bemutatott öt kategórián való részvétel a kollégák felé önkéntes alapon működik, és minden nagyobb esemény után központilag küldünk nekik egy kérdőívet, amiben elmondhatják az adott programról a véleményüket. Ez azért is fontos a vezetőség és a kommunikáció számára, mert ezen visszajelzések alapján látjuk, hogy mi az, ami a kollégákat érdekli, mi az, ami fontos számokra, és így ezzel is be tudjuk őket vonni a Trivium BSC életébe, és így lehetőséget tudunk nekik is adni, hogy ők is hozzájárulhassanak a munkakörnyezetünk formálásához.
TRIVIUM PACKING BSC, EUROPE VIDEO