Az új irányelv bevezetésének célja
Ez a céges irányelv magában foglalja azokat az intézkedéseket, amelyeket bevezettünk a koronavírus terjedésének megakadolyázására és az irodai környezet biztonságossá tételéért. Minden munkatársunkat megkérjük, hogy kövesse ezeket a szabályokat, hogy fenntarthassuk az egészséges és biztonságos munkahelyi környezetet ebben az egyedülálló helyzetben. Fontos, hogy mindannyian felelősségteljesen és átláthatóan reagáljunk ezekre az egészségügyi óvintézkedésekre. Munkatársaink magánéletét és személyes adatait mindig nagyfokú titoktartással és érzékenységgel kezeljük.
A koronavírussal (COVID-19) kapcsolatos céges irányelvek további kormányzati irányelvek bevezetésével és az új információk megismerésével változhatnak. Az esetleges változásokról a lehető leghamarabb tájékoztatjuk munkatársainkat. Az ebben a dokumentumban megfogalmazott irányelvek minden munkatársunkra vonatkoznak, annak érdekében, hogy cégünk munkatársai biztonságos környezetben dolgozhassanak.
Általánosan bevezetett szabályok
1.) Minden munkavállaló köteles a megfelelő módszerrel kezet mosni, fertőtleníteni munkába érkezéskor, mosdó használat után, étkezés előtt, a közösen használt eszközök használata előtt, köhögés, tüsszentés és papírzsebkendő használat után.
2.) A fertőzés elkerülése érdekében ne érintse meg kezével az arcát, különösen a szemét, orrát és száját!
3.) A fertőtlenítésre használt eszközöket (papírtörlők, nedves törlőkendők…) használat után azonnal a hulladékgyűjtőbe kell helyezni.
4.) Minden munkavállaló köteles otthon maradni amennyiben bármilyen betegség tünetét észleli magán és erről értesítenie kell a munkáltatót írásban , majd köteles felvenni a kapcsolatot orvosával . Az ő megítélése alapján folytatódik az eljárás a covid érintettségnek megfelelően. Pozitív Covid teszt esetén 2 db negatív minta után térhet vissza a dolgozó. Amennyiben hagyományos megfázás , más betegség zajlott le úgy annak elmúltáról is orvosi igazolást kell bemutatni.
5.) Az üzleti jellegű utazások elhalasztása.
6.) A magán jellegű, magas kockázatú országokba történő utazásokat követően 14 napig nem léphet az iroda területére és ebben az időszakban ne lépjen fizikai kapcsolatba kollégáival, amennyiben megoldható az otthonról történő munkavégzés támogatott.
7.) A futárokat az épületen kívül lehet csak fogadni, előnyt élvez az on-line vagy bankkártyás fizetés. A futárok figyelmét hívjuk fel szállítás előtt, hogy telefonon kérünk értesítést az érkezésről.
A munkavállalók érdekében a munkakörnyezetben és irányelvekben bevezetett változások
A WELL épület szabványnak megfelelő takarítási protokoll kibővítése a COVID-19 elleni védekezésnek megfelelően.
A gyakran használt felületek, eszközök két óránkénti fertőtlenítővel végzett áttörlése.
Az iroda rendszeres fertőtlenítése UV fénnyel, ViroFighter robot segítségével.
Fertőtlenítő állomások telepítése, a megfelelő kézfertőtlenítést támogató információk kihelyezése.
A kézmosási, vagy kézfertőtlenítési lehetőség minél szélesebb körű biztosítása, a fogyóeszközök (szappan, papírtörölköző, kézfertőtlenítő) folyamatos pótlásával.
Új szennyfogó szőnyegek telepítése fertőtlenítő tálcával.
Fertőtlenítő eszközök, maszkok és gumikesztyűk beszerzése és elérhetővé tétele.
Matricák és feliratok elhelyezése a biztonságos távolságtartás megvalósításához.
Az egyszerre a munkahelyen tartózkodók számának és az irodai személyes jelenlét csökkentése heti beosztás bevezetésével, bejelentkezési ütemterv készítésével, a rugalmas munkaidő és az otthonról történő munkavégzés támogatásával.
Új látogatói irányelv bevezetése, a bemutatóterembe érkezők regisztrálása.
Az információáramlást segítő QR kóddal elérhető webes felület létrehozása.
Területenként bevezetett irodahasználati protokoll
KONYHA
A konyhában max. 3 fő tartózkodhat egyszerre.
A konyhából nyíló teraszon max. 4 fő tartózkodhat egyszerre.
2 m távolság tartása a többiektől.
Az eszközöket (kávéfőző, vízforraló, mikrohullámú sütő, foggantyúk…) használat után fertőtleníteni kell.
Élelmiszert csak zárható, fertőtleníthető dobozokban lehet az irodába hozni és tárolni.
A konyha rendszeres szellőztetése.
IRODÁK
Teljes Clean Desk policy bevezetése.
Minden munkavállaló csak a saját eszközeit használhatja (toll, egér, billentyűzet…)
A telefonokat nem lehet átadni, ilyen esetben el kell kérni a hívó elérhetőségét és a megfelelő munkatársat értesíteni kell a visszahívandó fél adatairól.
Minden papírzsebkendő, papírtőrlő vagy nedves törlőkendő használat után azonnal kidobásra kell, hogy kerüljön.
2 óránként minden munkavállaló fertőtlenítse saját munkakörnyezetét.
A közös használatú tableteket, nyomtatókat és egyéb eszközöket csak megfelelő kézmosás, fertőtlenítés után lehet használni, használat után azonnal fertőtleníteni kell a használt eszközöket.
Az irodákban is be kell tartani a 2 m távolságot a munkavállalók között.
Rendszeres szellőztetés szükséges minden irodában.
TÁRGYALÓ
A tárgyalóban max. 3 fő tartózkodhat egyszerre.
A tárgyalóban is meg kell tartani a 2 m távolságot a vendégek és a munkavállalók között is.
Tilos a kézfogás.
A megbeszélés során maszk használata ajánlott.
A tárgyaló használata után fertőtlenítő takarítás szükséges.
BEMUTATÓTEREM
A bemutatóteremben max. 10 fő tartózkodhat egyszerre.
A bemutatóteremben is meg kell tartani a 2 m távolságot a vendégek és a munkavállalók között is.
Tilos a kézfogás.
A bemutatóteremben maszk és gumikesztyű használata ajánlott.
A bemutatott, tesztelt bútorokat mindig fertőtleníteni kell a vendégek távozása után.
MOSDÓK
A mosdóhasználat során megérintett felületek fertőtlenítése szükséges.
A mosdóhasználat után megfelelő kézmosás, fertőtlenítés szükséges.