wishlist

Raktár lista

wishlist del
A lista sorrendje módosítható Drag & Drop -al!
HU | EN

BLOG

HERMAN MILLER TANÁCSOK OPTIMÁLIS IRODABERENDEZÉSHEZ 3. RÉSZ

HERMAN MILLER TANÁCSOK OPTIMÁLIS IRODABERENDEZÉSHEZ 3. RÉSZ Irodabútor,Herman,Miller,tanácsok,optimális,irodaberendezéshez,rész

1. Elõmozdíthatja- e az iroda tervezése a vállalati értékeket? (MASS Design tanulmány)

Boston szürke reggelén olyan érzés besétálni a Mass Design irodáiba, mintha Óz csodálatos világába csöppennénk. A non-profit építészeti iroda falain láthatók az általuk épített létesítmények - iskolák, kórházak – fotói. Számukra a térnek különleges jelentõsége van, egy hely ahol az emberek valami fontosat csinálnak. Az önkéntesek kis csapata ma már 75 fõs szervezet, amelynek tagjai a világ különbözõ helyein dolgoznak. Hitvallásukat, miszerint a tér hatással van viselkedésünkre, hogy az építészet befolyásolja az emberek fizikai, mentális egészségét, jelenlegi irodájukban is érvényesíteni akarták. A tágas loft épületbe költözés után azonban világossá vált számukra, hogy a három nagy helyiségre osztott irodában a munkatársak elkülönülnek egymástól, nincs olyan tér, ahol közös megbeszéléseket és kollaboratív munkavégzést folytathatnának. A Herman Miller Living Office koncepciója segített a gyakorlatban megvalósítani hitvallásukat. Az egyéni és csapatmunkát is lehetõvé tevõ „Hive” vált a Mass iroda egyik legjelentõsebb pontjává, hiszen ez a zóna alkalmas az egyes projektek megbeszéléseire és a csoportok egymás között is könnyen kommunikálhatnak. Ha valaki viszont szeretne egy idõre visszavonulni, akkor a „Havens” rejtekében zavartalanul tud koncentrálni a munkájára. A „Plaza” kényelmes ülõbútorokkal berendezett tágas tere pedig akár egy otthon étkezõje oda vonzza a munkatársakat beszélgetni, enni-inni, ünnepelni. A Mass Design csapata elõszeretettel használja saját irodájukat referenciának, amikor ügyfeleiket kell meggyõzni a tevékenységeknek és az embereknek megfelelõ tér fontosságáról.

 


 

2. Lehet-e az irodai tervezéssel közösséget építeni? (Tavistock tanulmány)

A Tavistock Development Company-nál az emberek nem az asztaluknál ebédelnek, miért is tennék, amikor élvezettel fogyaszthatják el ebédjüket az ingatlanfejlesztõ cég világos, ablakokkal övezett kávézójában. Azok a munkatársak, akik különbözõ területeken dolgoznak és munkájuk során nem kerülnének egymással kapcsolatba, itt találkozhatnak. Korábban, amikor a cég három egymástól elkülönült telephelyen mûködött, az emberek soha, még ebédidõben sem beszélgettek egymással. A régi irodák elkülönült és alulméretezett helyiségei egyaránt alkalmatlanok voltak az egyéni és csoportmunkára, de megbeszélések megtartására sem volt megfelelõ méretû konferenciaterem. A cég elnöke, Jim Zboril felismerte, hogy egy helyre kell összevonni a különbözõ helyen dolgozó munkatársakat, ezen kívül olyan munkahelyeket kell kialakítani, amelyek segítik az emberek közötti interakciókat. Ebben kérték a Herman Miller segítségét. „Amikor elõször sétáltunk végig a Herman Miller Michigani irodájában, amely élettel teli és világos volt, a hely energiája fogott meg” – mondta Zboril. Felkérték a Herman Millert, hogy a Living Office koncepció alapján az emberek igényeit és a napi munkafolyamatokat figyelembe véve tervezzék meg az irodát. A Herman Miller egy felméréssel kezdte az új irodakoncepció kialakítását, megnézték milyen volt a hatékonyság az átalakítás elõtt, alatt és után.


A Living Office koncepció kidolgozása során a munkavállalók meghatározták azokat a tevékenységeket, amelyeket az elõzõ munkahely támogatott, és amelyeket nem. A dolgozók egy csoportja 10 általános munkatevékenységbõl kiválasztotta a számukra legfontosabbakat és megnézték, hogy melyik munkahely típus felel meg leginkább ezeknek. A felmérés eredményei azt mutatták, hogy a Tavistock munkatársaknak leginkább a kollaboratív munkavégzésre van szükségük, a hosszú projekt egyeztetésektõl a gyors rövid megbeszélésekig. A Living Office koncepció alapján végül nyolc különbözõ zóna lett kijelölve, amelyek közül a legnépszerûbb a „Workshop” lett, ahol a projektmegbeszélések zajlanak és amelyet a munkatársak „brainstorming szobának” neveztek el. A „Workshopban” hosszan elnyúló álló magasságú asztalok és sok lapos képernyõ kapott helyet, mellettük telefonálásra is alkalmas foteles leülõ szigetekkel. A „Workshop” mellett további zónák lettek kijelölve, amelyek segítik az együttmûködést és a csoportmunkát. A félig zárt „Cove” például kitûnõen alkalmas az ötletek kicserélésére. A „Plazának” nevezett oldott hangulatú  kávézóban nemcsak a munka témájú, hanem a hétvégi programokat  is meg lehet beszélni. De ha valakinek arra van szüksége, hogy elvonuljon nyugodtan átgondolni egy bonyolultabb feladatot, vagy telefonálni akar vagy fogalmazni egy feljegyzést, akkor a „Haven” nyugalmában megteheti. A munkahelyek ergonómiai szempontból tökéletes berendezése, az állítható magasságú Renew asztal, a Flo monitorkarral és az Embody görgõs székkel a hosszú ideig tartó munkát is fáradtságmentessé teszik. Az új irodában mindenki érzékelheti, hogy sokkal dinamikusabb lett, több az energiája, ami a cég sikereit is növeli.
 

 


 

3. Alakítsa át nyitott irodáját produktív irodává!

A nyitott irodákban végzett felmérések szerint a zaj, a zavaró tényezõk, a személyes tér hiányával a legelégedetlenebbek a munkavállalók, és úgy érzik ezek miatt nem is tudnak hatékonyan dolgozni. Egy 700 fõs „nagyon eredményes munkavállaló” megkérdezése azt mutatta, hogy 54%-uk túl zavarónak találta az irodai környezetet, 58% pedig kevésnek találta a személyes teret, ahol végig tudná gondolni a problémák megoldását. A Herman Millernek arra is vannak javaslatai hogyan alakítható hatékonnyá a nyitott iroda anélkül, hogy költséges, állandó válaszfalakat húznánk a térben. Az üvegfalas elválasztással kialakítható olyan személyes tér, ahol a zavaró hatások kizárásával a feladatokra lehet összpontosítani, és koncentrált munkát végezni.


 
1., A nagy térben mobil tárolókkal, gurítható asztalkákkal, vagy nyitott elválasztó panelekkel gyorsan kialakíthatók intim terek, ahová el lehet vonulni, de gyorsan átalakíthatók, ha a kollégákkal szeretnénk együttmûködni. Zöld növényszigetekkel és akváriumokkal is megoldható az elválasztás.
2., Az egyes munkaterületek elhatárolása végezhetõ burkolatokkal, világítással és színekkel. Kutatások kimutatták, hogy az erõsebb fény energetizál, a dimmelhetõ pedig a kreativitást növeli.
3., Útvonalak kijelölhetõk a padlón, a falakon és a mennyezeten, akár az anyagok váltásával, üveg és teli panelek használatával.
 
 



 

4. Együtt mindannyian

Sok cég még mindig nem ismeri fel a munkahelyekbe történõ beruházás fontosságát. Pedig nagyon fárasztó és költséges olyan irodában dolgozni, ahol a bútorok és a technikai eszközök nincsenek szinkronban a feladatokkal és az emberekkel. Az irodatervezés és berendezés holisztikus szemléletmódja jelentõsen hozzájárulhat a cég sikerességéhez. 
Megbeszélések késve történõ kezdését gyakran okozza, hogy nehéz beüzemelni a technikai rendszereket. A Microsoft felmérése szerint, ha minden tárgyalás csak 10 percet késik, ez több mint egy hetes kiesést jelent a munkavállalóknál éves szinten.
Az irodákat kialakító cégek gyakran beleesnek abba a hibába, hogy sztenderd munkahelyeket terveznek, amelyek egyéni íróasztalokból és tárgyalókból állnak. A Herman Miller Living Office koncepciója ezzel szemben olyan irodatereket hoz létre, amely figyelembe veszi a munkatársak igényeit és a tevékenységeknek megfelelõ zónákat a szervezet céljainak megfelelõen jelöli ki, megvizsgálva a különbözõ funkciókat, azok terület- és eszközigényét, valamint az információáramlás gyakoriságát, a kommunikáció jellegét és csatornáit. A Living Office összesen 10 féle munkatípusnak 10 féle zónát jelöl ki, amelyek lefedik a 21. századi irodai élet egyéni és közösségi térszervezési, berendezési és eszközszükségleteit. A nem hatékony irodaterek legtöbbször azért jönnek létre, mert a döntéshozók elfelejtik, hogy az irodatervezésnek és átalakításnak mind a szervezet, mind az emberek számára megfelelõen kell megtörténnie, és a humán tényezõ kihagyása késõbb jelentõs hatékonyságromlást eredményez. Például egy tárgyaló esetében a székek elhelyezése zavarhatja a videokamerát, a téglalap alakú asztal pedig akadályozza a kijelzõre történõ rálátást minden oldalról. Ezek kevesebb székkel és kör alakú asztallal kiküszöbölhetõek, a tárgyalók mellett pedig a tárgyalás elõtti Warm Up és utáni Cool Down foteles beszélgetõ sarkok is létrehozhatók.
 
 



 

CIKK AJÁNLÓ


KOLLABORÁCIÓT TÁMOGATÓ BÚTOROK

Kollaborációt támogató bútorok europadesign, hermanmiller, millerknoll, naughtone, kollaboracio, office, iroda
A kollaborációs terek kialakításával és a megfelelő, ezt támogató...
2023-10-30

EHHEZ AJÁNLJUK



Closed Table PC15 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Closed Table PC15

termék raktárlista

Cubic Actiu
termék információ
termék raktárlista

Cubic

termék raktárlista
# Actiu Nincs

Stitz Wilkhahn
termék információ
termék raktárlista

Stitz

termék raktárlista

Anna Corporate BQ1386 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Anna Corporate BQ1386

termék raktárlista

Vital Actiu
termék információ
termék raktárlista

Vital

termék raktárlista
# Actiu Nincs

Calma SO2289 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Calma SO2289

termék raktárlista

Anna Corporate SI1372 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Anna Corporate SI1372

termék raktárlista

Anna SF1407 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Anna SF1407

termék raktárlista

REFERENCIÁK

WING

WING

E-WHITE

E-White

VATERA

Vatera

OKTOGON...

Oktogon Irodaház

DIZAIN- ALUFEX

Dizain- Alufex

FOUR SEASON

Four Season

SLOVNAFT

Slovnaft

ABLON

Ablon

ORIGO FILM GROUP...

ORIGO Film Group Kft.

CSIKÓS...

Csikós Építész Iroda

A WELL 11 FEJEZETE

The WELL Air concept aims to ensure high levels of indoor air quality across a building’s lifetime through diverse strategies that include source elimination or reduction, active and passive building design and operation strategies and human behavior interventions.

A WELL Air koncepciójának célja a magas minőségű beltéri levegő biztosítása az épület teljes élettartama alatt különböző stratégiák felhasználásával melyek magukban foglalják a káros anyagok levegőbe jutásának megszüntetését vagy csökkentését, az aktív és passzív épülettervezést és üzemeltetést, valamint az emberi tevékenységek által történő beavatkozások optimalizálását.

The WELL Water concept covers aspects of the quality, distribution and control of liquid water in a building. It includes features that address the availability and contaminant thresholds of drinking water, as well as features targeting the management of water to avoid damage to building materials and environmental conditions.

A WELL Water koncepciója az épületen belüli vízellátás minőségét, elosztását és ellenőrzését fedi le. Foglalkozik az ivóvíz rendelkezésre állásával illetve szennyezettségével csakúgy, mint a vízgazdálkodással kapcsolatos kérdésekkel, így kihatással van az építőanyagok minőségére illetve a környezeti körülményekre is.

The WELL Nourishment concept requires the availability of fruits and vegetables and nutritional transparency and encourages the creation of food environments where the healthiest choice is the easiest choice.

A WELL Nourishment koncepciója az épületet használók számára a friss zöldségek és gyümölcsök elérhetőségét és az épületen belül kínált táplálékoknak az átláthatóságát tűzi ki célul. Olyan környezet kialakítását támogatja, ahol az egészséges választás a legegyszerűbb választás.

The WELL Light concept promotes exposure to light and aims to create lighting environments that are optimal for visual, mental and biological health.

A WELL Light koncepció a természetes fény jelenlétét támogatja, a látási, mentális és biológiai egészség számára optimális világítási feltételek meglétére törekszik.

The WELL Movement concept promotes movement, physical activity and active living and discourages sedentary behaviors through environmental design strategies, programs and policies.

A WELL Movement koncepciója elősegíti a mozgást, a fizikai aktivitást, az aktív életet és elriaszt az ülő életmódtól a környezet megfelelő tervezésével, a különböző programokkal és irányelvek bevezetésével.

A WELL Thermal Comfort koncepció célja a produktivitás elősegítése és az ideális hőkomfort kialakítása az épület minden használója számára továbbfejlesztett hűtő-, fűtő rendszerek betervezésével, működtetésével és a rendszer személyre szabhatóságával.

A termikus kényelmet úgy definiálhatjuk, mint „az az állapot, amely kifejezi a termikus környezettel való elégedettséget és azt szubjektív értékelés alapján minősíti”. Szervezetünkben az állandó hőmérsékleti kényelmet a homeosztázis egyik területe a hőszabályozás biztosítja, mellyel egy élőlény bizonyos határok között fenntartja a testhőmérsékletét a környezeti hőmérséklet változása ellenére. Kiegyensúlyozza a hőnyereséget és a hőveszteséget annak érdekében, hogy a test belső hőmérséklete az optimális tartományban, 36-38 ° C (97-100 ° F) maradjon, ezt a hipotalamusz szabályozza.

The WELL Sound concept aims to bolster occupant health and well-being through the identification and mitigation of acoustical comfort parameters that shape occupant experiences in the built environment.

A WELL Sound koncepciójának célja az épületet használók egészségének és jólétének erősítése az akusztikai paraméterek javításával, hogy az épített környezetben tartózkodók is megtapasztalják az akusztikai kényelem előnyeit.

The WELL Materials concept aims to reduce human exposure to hazardous building material ingredients through the restriction or elimination of compounds or products known to be toxic and the promotion of safer replacements. Compounds known to be hazardous to the health of occupational workers and/or known to bioaccumulate or aggregate in the environment are also restricted and in some instances not permitted.

A WELL Materials koncepciója az emberek egészségét védi, az építőanyagokban fellelhető károsanyagok csökkentésével vagy teljes kiküszöbölésével és a megfelelő helyettesítő anyagok népszerűsítésével. Az egészségre veszélyes vegyületek felhasználását szintén szabályozza a WELL.

The WELL Mind concept promotes mental health through policy, program and design strategies that seek to address the diverse factors that influence cognitive and emotional well-being.

A WELL Mind koncepciója a mentális egészség elérését olyan rendelkezésekkel, programokkal és design stratégiákkal támogatja, melyeknek célja a kognitív és érzelmi jóllét kialakulásához való hozzájárulás.

The WELL Community concept aims to support access to essential healthcare, workplace health promotion and accommodations for new parents while establishing an inclusive, integrated community through social equity, civic engagement and accessible design.

A WELL Community koncepció célja, hogy támogassa az alapvető egészségügyi ellátáshoz való hozzáférést, a munkahelyi egészségfejlesztést és a szülők munkába való visszatérését, miközben befogadó, integrált közösséget hoz létre a társadalmi igazságosság, a polgári részvétel és a hozzáférhető formatervezés révén.

Innovation features pave the way for projects to develop unique strategies for creating healthy environments.

A WELL Innováció fejezete a projektek útját segíti, hogy egyedi és innovatív stratégiák kidolgozásával megteremtsék az egészséges környezetet.


olvass tovább...