wishlist

Raktár lista

wishlist del
A lista sorrendje módosítható Drag & Drop -al!
HU | EN

BLOG

IRODÁBAN VAGY IRODÁN KÍVÜL DOLGOZZUNK?

IRODÁBAN VAGY IRODÁN KÍVÜL DOLGOZZUNK? Irodabútor,third places,munkahely,közösségi terek,élményalapú munkahely,hibrid iroda,irodai környezet,coworking,coworking társalgó,irodaház,kollektív munkahely

Ian Zapata, a Gensler munkatársa azt vizsgálja, hogy a „harmadik helyek” és az általuk kínált választási lehetőségek hogyan befolyásolják a munka és a munkahelyek jövőjét.

A harmadik helyek a munkahelyek kialakításában az egyik legbefolyásosabb környezetként jelentek meg. Olyan közösségi területek ezek, amelyek nem is otthon vannak és nem is munkahelyek. Nem nehéz elképzelni, hogy miért. Ha a munkavállalók nagyobb arányban választhatnak a munkavégzés helyét illetően, akkor majdnem fele részben az irodán kívüli helyeket fogják választani, olyan helyeket, ahol nagyobb önállóságot és egyben nagyobb kényelmet élveznek. Ezek a helyek sokak számára nem mindig ott vannak, ahol az emberek élnek, az otthonuk talán nem a legideálisabb választás a produktivitáshoz, vagy szimplán csak környezetváltozásra vágynak, és bizonyos esetekben az elszigeteltségből való menekülésre.

Ezt az űrt töltik be az olyan harmadik helyek, mint a coworking társalgók, kávéházak vagy akár az alkalmi nyaralóhelyek. Ezek a harmadik terek olyan szociális környezetek, amelyek fontos találkozóhelyként szolgálnak az emberek számára. Az összetartozás érzését, a társadalmi interakciókat és a nyugodt légkört biztosítják az elsődleges kötelezettségeiken kívül.


Image courtesy of Gensler


Az ilyen csábító választási lehetőségek bősége az, ami árt az irodahasználat gyakoriságának. A belsőépítészek legnagyobb kihívása az irodatervezés során, hogy az vonzó hely legyen a munkatársaknak.

A munkahelyek olyan beruházások, amelyek hatással vannak a vállalat termelékenységére, kultúrájára és hírnevére, és bár az embereknek tervezik, funkciójuk mindig is az üzleti célok támogatása volt.

A vállalatok azért fektetnek be a munkahelyekbe, hogy növeljék a termelékenységet, csökkentsék a költségeket, elősegítsék az innovációt, bevonzzák a tehetségeketet és megtartsák a munkatársakat. A kollektív munkahelyek a kollégák közötti nem tervezett találkozásokat segítik, ezáltal hozzájárulnak az innovációhoz, a termelékenységhez és a problémamegoldáshoz. 

A kollektív munkahelyeken és terekben az azonos szervezethez tartozó emberek személyesen, spontán találkozhatnak. A klasszikus értelemben vett iroda kifejezést nem kedvelik, mivel arra utal, hogy milyeneknek kellene lenniük a hagyományos, old-school munkahelyeknek, és a cél ennek a paradigmának az újragondolása.

A cégek számára a vállalati székhelyek tervezésekor a percenkénti ütközések” mérőszáma jelent meg, amely a munkahelyi környezetben bekövetkező nem tervezett találkozások arányát írja le. Ez arra is használható, hogy mérje a munkahely azon képességét, hogy elősegítse az információmegosztást és az együttműködést, ami fontos szempont egy munkahely hatékonyságának mérlegelésekor.


Image courtesy of Gensler


A több mint 2000 amerikai irodai dolgozó körében végzett felmérés azt mutatja, hogy a munkavállalók értékelik a közös munkaterületeket, de a terek és élmények változatosabb spektrumát is keresik, hogy jobban támogassák a munkájukat, és olyan helyet teremtsenek, ahol szívesen tartózkodnak. A kulcs a funkcionalitás, különösen a hibrid munkafolyamatok esetében nagy hangsúlyt fektetve a munkahelyi élményre.

Az élményalapú munkahely olyan munkakörnyezet, amelyet úgy terveztek, hogy a munkavállalók számára olyan értelmes és magával ragadó élményeket nyújtson, amelyek túlmutatnak a hagyományos munkafeladatokon és felelősségeken. Ez egy olyan környezet, amely a munkavállalók elkötelezettségére, jólétére és növekedésére összpontosít azáltal, hogy lehetőséget teremt a munkavállalók számára új készségek elsajátítására, tehetségük fejlesztésére és a kollégákkal való együttműködésre.

Az ideális élményalapú munkahely iparáganként és generációnként változik. A fiatalabbak egyértelműen a vendéglátással átszőtt élményeket választanák, míg az idősebb munkavállalók az üzleti jellegű és a vendéglátóipari élmények keverékét részesítik előnyben. Bizonyos helyiségtípusok általában következetesen magasan szerepelnek az ideális keverékben: a kávéház vagy munkahelyi kávézó, a klubház informális terekkel a kapcsolatteremtéshez és a közösségépítéshez, valamint az üzleti jellegű vállalati terek.

Az emberek által értékesnek tartott egyéb élmények közé tartozik a butikhotel, amely vendéglátással átitatott, kényelemmel teli tereket kínál, a konferenciaközpont, amely ideális a személyes csoportos munkamegbeszélésekhez, valamint egy könyvtárszerű tér, ahol az emberek nyugodtan dolgozhatnak. Nem véletlen, hogy ezeknek a tereknek nagy része a kedvelt harmadik helyeket tükrözik.

Image courtesy of Gensler


A nagyszerű lakóhelyek egyben nagyszerű munkahelyek is.

A közelségre és a sétatávolságra vonatkozó utolsó pont lehetővé teszi számunkra, hogy a munkahelyek sorsát a központi üzleti negyedek sorsához kössük. Egy kieső helyen lévő, egyetlen irodával rendelkező irodaépület nem éri meg az ingázást. Az élénk, karakteres, jól járható, számos választási lehetőségeket kínáló és biztonságot nyújtó kerületek azok a helyek, ahová az emberek szívesen mennek szabadidejükben, és ahol szívesebben tartózkodnak, amikor eljön a munka ideje. A nagyszerű lakóhelyek egyben nagyszerű munkahelyek is.

Ez azt jelenti, hogy egyes irodaházakat más célokra kell átalakítani a pénzügyi életképesség biztosítása és az egyszer használatos területek használatának diverzifikálása érdekében. A jól megtervezett harmadik helyek és az általuk kínált választási lehetőségek valószínűleg nem csak a munkahelyek újragondolásában, hanem a központi üzleti negyedek központi társadalmi negyedekké történő átalakításában is kiemelt szerepet fognak játszani.


Eredeti cikk: www.workdesign.com


CIKK AJÁNLÓ


FERENCZ MARCEL - NÉPRAJZI MÚZEUM, AZ ELSŐ...

Ferencz Marcel - Néprajzi Múzeum, az első skicctől a világsikerig EuropaDesign, Ferencz Marcel, FIABCI, World Prix d’Excellence, Néprajzi Múzeum, díj, ingatlanfejlesztés, Városliget, fenntartható, díszítés, pixelizált motívum,
Néprajzi Múzeum - FIABCI World Prix d’Excellence – a világ legjobb...
2024-07-08

BUZZISPACE – KREATÍV AKUSZTIKA

BuzziSpace – kreatív akusztika BuzziSpace,acustic,akusztika,akusztikus panelek,termékújdonságok
Az akusztikus megoldásairól ismert belga BuzziSpace új termékei...
2024-09-08

EHHEZ AJÁNLJUK



Closed Bench BC6314 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Closed Bench BC6314

termék raktárlista

Lottus confident chair with castors Enea
termék információ
termék raktárlista

Lottus confident chair with castors

termék raktárlista
# Enea Nincs

Intra Wilkhahn
termék információ
termék raktárlista

Intra

termék raktárlista

Brandy BU2991 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Brandy BU2991

termék raktárlista

Club Alea
termék információ
termék raktárlista

Club

termék raktárlista
# Alea Nincs

Xoko collaborative  Akaba
termék információ
termék raktárlista

Xoko collaborative

termék raktárlista
# Akaba Nincs

Brandy BU3001 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Brandy BU3001

termék raktárlista

Alya Executive SO1471 Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Alya Executive SO1471

termék raktárlista

REFERENCIÁK

EATON...

Eaton Enterprises

AMREST

AmRest

WABERER

Waberer

KÁTA CNC KFT.

Káta CNC Kft.

DUNA BELLVIEW

DUNA BELLVIEW

SALANS ÜGYVÉDI...

Salans Ügyvédi Iroda

IMMOBILIA ZRT.

Immobilia Zrt.

HEWITT HUMÁN...

Hewitt Humán Tanácsadó Kft

ATENOR

Atenor

EMERSON PROCESS...

Emerson Process Management Kft.

A WELL 11 FEJEZETE

The WELL Air concept aims to ensure high levels of indoor air quality across a building’s lifetime through diverse strategies that include source elimination or reduction, active and passive building design and operation strategies and human behavior interventions.

A WELL Air koncepciójának célja a magas minőségű beltéri levegő biztosítása az épület teljes élettartama alatt különböző stratégiák felhasználásával melyek magukban foglalják a káros anyagok levegőbe jutásának megszüntetését vagy csökkentését, az aktív és passzív épülettervezést és üzemeltetést, valamint az emberi tevékenységek által történő beavatkozások optimalizálását.

The WELL Water concept covers aspects of the quality, distribution and control of liquid water in a building. It includes features that address the availability and contaminant thresholds of drinking water, as well as features targeting the management of water to avoid damage to building materials and environmental conditions.

A WELL Water koncepciója az épületen belüli vízellátás minőségét, elosztását és ellenőrzését fedi le. Foglalkozik az ivóvíz rendelkezésre állásával illetve szennyezettségével csakúgy, mint a vízgazdálkodással kapcsolatos kérdésekkel, így kihatással van az építőanyagok minőségére illetve a környezeti körülményekre is.

The WELL Nourishment concept requires the availability of fruits and vegetables and nutritional transparency and encourages the creation of food environments where the healthiest choice is the easiest choice.

A WELL Nourishment koncepciója az épületet használók számára a friss zöldségek és gyümölcsök elérhetőségét és az épületen belül kínált táplálékoknak az átláthatóságát tűzi ki célul. Olyan környezet kialakítását támogatja, ahol az egészséges választás a legegyszerűbb választás.

The WELL Light concept promotes exposure to light and aims to create lighting environments that are optimal for visual, mental and biological health.

A WELL Light koncepció a természetes fény jelenlétét támogatja, a látási, mentális és biológiai egészség számára optimális világítási feltételek meglétére törekszik.

The WELL Movement concept promotes movement, physical activity and active living and discourages sedentary behaviors through environmental design strategies, programs and policies.

A WELL Movement koncepciója elősegíti a mozgást, a fizikai aktivitást, az aktív életet és elriaszt az ülő életmódtól a környezet megfelelő tervezésével, a különböző programokkal és irányelvek bevezetésével.

A WELL Thermal Comfort koncepció célja a produktivitás elősegítése és az ideális hőkomfort kialakítása az épület minden használója számára továbbfejlesztett hűtő-, fűtő rendszerek betervezésével, működtetésével és a rendszer személyre szabhatóságával.

A termikus kényelmet úgy definiálhatjuk, mint „az az állapot, amely kifejezi a termikus környezettel való elégedettséget és azt szubjektív értékelés alapján minősíti”. Szervezetünkben az állandó hőmérsékleti kényelmet a homeosztázis egyik területe a hőszabályozás biztosítja, mellyel egy élőlény bizonyos határok között fenntartja a testhőmérsékletét a környezeti hőmérséklet változása ellenére. Kiegyensúlyozza a hőnyereséget és a hőveszteséget annak érdekében, hogy a test belső hőmérséklete az optimális tartományban, 36-38 ° C (97-100 ° F) maradjon, ezt a hipotalamusz szabályozza.

The WELL Sound concept aims to bolster occupant health and well-being through the identification and mitigation of acoustical comfort parameters that shape occupant experiences in the built environment.

A WELL Sound koncepciójának célja az épületet használók egészségének és jólétének erősítése az akusztikai paraméterek javításával, hogy az épített környezetben tartózkodók is megtapasztalják az akusztikai kényelem előnyeit.

The WELL Materials concept aims to reduce human exposure to hazardous building material ingredients through the restriction or elimination of compounds or products known to be toxic and the promotion of safer replacements. Compounds known to be hazardous to the health of occupational workers and/or known to bioaccumulate or aggregate in the environment are also restricted and in some instances not permitted.

A WELL Materials koncepciója az emberek egészségét védi, az építőanyagokban fellelhető károsanyagok csökkentésével vagy teljes kiküszöbölésével és a megfelelő helyettesítő anyagok népszerűsítésével. Az egészségre veszélyes vegyületek felhasználását szintén szabályozza a WELL.

The WELL Mind concept promotes mental health through policy, program and design strategies that seek to address the diverse factors that influence cognitive and emotional well-being.

A WELL Mind koncepciója a mentális egészség elérését olyan rendelkezésekkel, programokkal és design stratégiákkal támogatja, melyeknek célja a kognitív és érzelmi jóllét kialakulásához való hozzájárulás.

The WELL Community concept aims to support access to essential healthcare, workplace health promotion and accommodations for new parents while establishing an inclusive, integrated community through social equity, civic engagement and accessible design.

A WELL Community koncepció célja, hogy támogassa az alapvető egészségügyi ellátáshoz való hozzáférést, a munkahelyi egészségfejlesztést és a szülők munkába való visszatérését, miközben befogadó, integrált közösséget hoz létre a társadalmi igazságosság, a polgári részvétel és a hozzáférhető formatervezés révén.

Innovation features pave the way for projects to develop unique strategies for creating healthy environments.

A WELL Innováció fejezete a projektek útját segíti, hogy egyedi és innovatív stratégiák kidolgozásával megteremtsék az egészséges környezetet.


olvass tovább...