PUBLIKÁCIÓK
A BELÉPŐ KÉRDÉS
A belépő kérdés!
Elhíresült mondás, miszerint egy ingatlan legfőbb értékét az elhelyezkedés határozza meg, a felépítmény csupán másodlagos. De mi a szabály az épített tárgyi világunk belsejére? Mi hat ránk a leginkább egy közületi térbe lépve? A fotócellás ajtó, a szélfogó, a recepciós pult , a lift előtér, a lépcsőház látványa a lobby berendezés, a festmények , a növényzet vagy a hostessek? Esetleg egy ötletes világítási megoldás, vagy a halk zene, esetleg a süppedős szőnyeg, netán a pedáns tisztaság és a precízen bekészített napi sajtó? Folytathatjuk a sort de senkinek nem tudunk tökéletes rangsort felállítani, hiszen itt is mint oly sok más „sportágban” az össz pontszám számít. A tér adottságai , mérete, fekvése , huzatossága esetleg sötétsége természetesen néhány szempontot kötelezően előre kell hogy soroljon,de mihelyst ezzel végeztünk folytathatjuk a jó benyomás keltés feladatát. Az előbbiekben felsoroltak mind- mind hatnak az emberi receptorokra, de leginkább a látogató testével közvetlen kapcsolatba kerülő tárgyakat emelném ki jelen elemzésünkben. A lobby berendezések, sofák, fotelek,padok, használatakor a látogatók először pihenhetnek meg, várnak néhány percet, és egyedül tudják értékelni a cég fogadtatását, az első benyomást, mely benyomást soha nem lehet már megismételni! Vendégünk leül, hátradől és beszippantja cégünk hangulatát, a kezét végigfuttatja a fotel vagy kanapé kartámaszán, elkalandozik a szeme a vele szemben elhelyezett bútor apró részletein. Megfigyel, érzékel, és értékel . Ez a néhány másodperc akár évekre szóló üzleti kapcsolatot is eredményezhet, és sokkal többet elmondhat rólunk mint bármilyen nyomtatott cégbemutató vagy videó vetítés a tárgyalóban. Mert azokról tudjuk, hogy virtuálisan előállított manipulációs eszközök, míg a minőségi bőrkanapé betervezése és megvásárlása egy valós beruházás, és szolgáltatás a vendég, partner részére. Már néhány példaáttekintése után is láthatjuk, hogy a két nagy iskola azaz, a testes és a légies berendezések örök küzdelme jelenleg is tart . Aki azonban jobb megfigyelő az észreveheti, hogy a svájci De Sede DS 180 családja egyszerre két bravúrt is bemutat. Életre keltett egy 1940-es modellt, illetve megalkotja a terjedelmes bútort filigrán kartámasszal műfaját. A tervezők tökéletes stílusismeretének hála megszületett egy vérbeli retro anyaghasználatú, de ugyanakkor modern technológiával kárpitozott harmónikus megoldás. Egy –egy ilyen tervezői megoldás a felhasználó számára mindenféle erőlködés nélkül azt az üzenetet tudja sugározni , hogy a cég ugyan tiszteli a hagyományokat is , de mindenképpen a jövőbe mutat és eközben kényezteti a vele szövetséget kötő embert. Nem gondolták volna, hogy egy bútor ilyen rafinált is tud lenni? A német Wilkhahn Velas lounge fotelja már jóval határozottabb üzenetet hordoz. Alacsonyabb ülés magasságával , valamint markánsan döntött támlájával akár otthoni tv fotel is lehetne, de közületi terekben inkább felső vezetői irodákba lábtartóval kiegészítve relaxációs fotel , illetve oldottabb brain storming helységek elegáns megoldása is lehet. Az alumínium lábszerkezetre feszített egypalástú kárpit pedig kimagasló ergonómiai kényelmet nyújt. Akinek pedig bármiféle bauhaus utánérzete támad, annak a szeme ismét nem csapta be,hiszen az éppen 80 éves Barcelona szék Ludwig Mies keze alól igen hasonlóan mutat a különbség csupán az anyaghasználatban rejlik, mivel a nagy mester akkoriban csak hajlított és hegesztett acéllemezekkel tudott hasonló látványt és komfortot elérni. A vendéglátásnak is vannak fokozatai,így gondolom már sokan kaptak különböző kávét egy egy céghez látogatva. Ismerhetjük, így már az automatából érkező műanyagpoharas porkávé ízét, a kollégák nevével feliratozott bögrében felszolgált nescafé illatát is , és reméljük mind többen ihatnak frissen darált kávéból készült habos gőzölgő feketét is, tisztára mosott fehér porcelán csészéből, aprósüteménnyel szervírozva. Aki a legutóbbi változathoz szeretne megfelelő környezetet kialakítani, nos annak ajánljuk, a Walter Knoll Ameo családját. Lágyan ívelődik , mint a tejhab, finom részletekkel teli mint egy jó kávékeverék, illetve finom megoldásaira illesztéseire nemcsak odafigyelni, de vigyázni is kell! Soha nem lesz tucat termék, de aki egy ilyen környezetben tudja kávéztatni partnerét, annak mér csak a szerződést kell megszövegeznie…..