RÓLUNK ÍRTÁK
CSR HUNGARY SUMMIT DÍJAZOTTAK
CSR Hungary Summit: a COVID jó alkalom az újrakezdésre
Tavaly november végén került sor a CSR Hungary Summitra. A virtuális térben megtartott kétnapos rendezvény ezúttal azt a témát is alaposan kielemezte, vajon hogyan alakul át a COVID idején a vállalati felelősség és fenntarthatóság létjogosultsága, s milyen kihívások és lehetőségek várnak a cégekre a járvány elmúltával.
Szerző: Gyarmati Orsolya
A CSR Hungary Summit 2020 első napján sok szó esett az újraindításról és helyreállításról gazdasági, társadalmi és környezeti téren. Olyan témák is szóba kerültek, mint az egészség-munkahely-jóllét háromszöge, hiszen a járvány az egész világot ráébresztette egészségünk értékére, s minden bizonnyal ez lesz az egyik olyan témakör, amely prioritást kap a COVID utáni életben. Takács Júlia, a CSR Hungary alapító- ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott: a COVID- dal léket kapott a gazdaság, amely a fenntartható társadalmat finanszírozza. Elkezdtek kiélesedni az egyenlőtlenségek a gazdaságban és a társadalomban, s rádöbbentünk: a társadalmi-gazdasági helyzet szorosan összefügg mindenféle sebezhetőséggel, hiszen a hátrányos helyzetűekre aránytalanul káros hatással van a járvány okozta állapot. – Nyilvánvaló, hogy nem tudunk sokáig túlélni gazdasági tevékenység és pénzügyi értékteremtés nélkül.
A pandémia, a koronavírus miatt vállalkozások milliói bukhatnak, és a vállalkozások akár 40% -a sem nyithatja meg újra üzletét. A COVID-19 időszak jó alkalom lehet az újrakezdésre, a CSR-re vonatkozó teljes megközelítés átdolgozására. Mind alkotóelemei, mind az azt irányító politikák tekintetében. Hogy minden CSR-tevékenységet jobban összehangoljunk az emberek valós szükségleteivel – fogalmazott Takács Júlia. Egészség-munkahely-jólét
Az egészség-munkahely-jólét tematikus blokkban az Essity Hungary egészségügyért felelős divízió igazgatója, Molnár László azt a kérdést feszegette, hogy hogyan tudja a munkahely biztosítani dolgozói és partnerei számára a biztonságot. Az igazgató felhívta rá a figyelmet, hogy a COVID adott erősségétől függő kormányzati intézkedések
mellett cégen belül a saját biztonságot kellett szem előtt tartani, és minden cégnek érdemes saját protokollt kialakítania.
Feuertag Ottó, az Europa Desing alapító-ügyvezető igazgatója a magyar home office kapcsán azt mondta, annak körülményei egyáltalán nem alkalmasak tartós munkavégzésre, sokan egyáltalán nem tudták megszervezni az otthoni munkát. Feuertag Ottó megosztotta a hallgatósággal a Prohome Barométer felmérését, amelyből kiderült: a megkérdezett, home office-ban dolgozók 42%-a konyhai és étkezőszéken ül munka közben, 80%-uk notebookon dolgozik, s csupán 15%-uknak van légkondicionálója abban a helyiségben, ahol a munkáját végzi. Feuertag Ottó hozzátette: még senki sem tudta felmérni, hogy milyen kockázatot, felelősséget vállalt, milyen extra terhelést jelent majd a koronavírus- járvány a munkavégzőre, családjára, a szűkebb környezetére.
Felsőoktatás a fenntartható jövőért
A konferencia második napjának első témája a felsőoktatás a fenntartható jövőért volt. Az oktatásnak, s különösen a
felsőoktatásnak kulcsszerepe van a fenntarthatóság alapelveinek terjesztésében, hiszen a következő generációk vezetői, döntéshozói, véleményformálói főként a felsőoktatásban végzettek közül kerülnek ki. Az előadók azt a kérdést járták körbe, hogy vajon milyen eszközök, programok, minták állnak rendelkezésre ehhez a felsőoktatási
intézményekben. A nap második felében a digitális gazdaságról és az új értékteremtésről, azaz a fenntartható üzleti modellekről esett szó. Amelyek segítik a vállalatokat abban, hogy a rendelkezésre álló technológiával biztosítsák a gazdaság folyamatosságát a COVID alatt is, s olyan új, digitálisan támogatott üzleti modelleket hozzanak létre, amelyek egy új normális (COVID utáni), célorientált, fenntartható és befogadó világ számára is megfelelőek lesznek.
CSR Hungary Díj 2020 A Magyar Üzleti Felelősség Díj, CSR Hungary Díj nyertes pályázóinak, védjegyhasználatra jogosult cégek, szervezetek listája 2020. november 23-án vált nyilvánossá. A 2006-ban létrehozott elismeréshez kapcsolódó program évről évre lehetőséget kínál a szervezeteknek, hogy felelős és fenntarthatósági irányításuk,
saját megoldásaik bemutatásával bizalmat és tudatosságot teremtsenek az érdekeltek körében. A pályázati struktúra önkéntes 2 éves védjegyhasználati rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati
felelősség menedzsment rendszerét. – Természetes, hogy a COVID alatt és után más-más módon, más-más formában jelentkezik a CSR. A COVID alatt a magánszféra elsősorban a védekezésben tud segíteni. Azonban a COVID enyhülése után a kihívások és lehetőségek és az újra építkezés terén is sok dolgunk lesz. E folyamatban kulcsszerepe
lesz a munkahelyeknek, a cégeknek, vállalkozásoknak. Így különleges körülmények között adjuk át az idei CSR
Hungary Díjakat. A cél továbbra is az, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy a felelős és fenntartható üzletvezetésnek
éppen adott helyen, helyben kell példát mutatnia, hisz ezzel tud hozzájárulni a mindennapok gyakorlatában az itt élők magasabb életminőségéhez, jólétéhez. Ez a COVID alatt és után még inkább igaz lesz – hangsúlyozta Takács Júlia. //
Trade Magazin - 2021 február