wishlist

Raktár lista

wishlist del
A lista sorrendje módosítható Drag & Drop -al!
HU | EN

SERRALUNGA

Rendezés relevancia szerint:

Gyártói Termék Szűrés ( Kategória szerint )



Serralunga: outdoor patio furniture since 1825
 
Serralunga was founded in Biella in 1825. Serralunga is the name of the family that has been the creative and entrepreneurial heart of the company for six generations, manufacturing modern outdoor furniture. The company was started as a tannery and then moved into leather processing for industrial purposes. The real revolution arrived with the processing of plastic and then with the rotational moulding technique imported from the U.S.A., which gave origin to countless Italian design objects, such as outdoor lighting and contemporary furniture, all made in Italy.
 
The company has been based in the same place for almost two centuries. Its production is totally concentrated in Biella, Italy, in the street named after the Serralunga family, in a 12,000 m² plant, employing 65 members of staff and around the same amount in satellite activities. The plant processes over 1,200 tons of plastic and produces around 200,000 items a year.
 
Philosophy
 
“Every soul has a place of calm. I imagine spaces in which my objects give a sense of peace and beauty in a natural environment. This is the dream that guides my daily work: a fluid boundary between indoors and outdoors wherethe outside becomes intimate and the inside bright and sunny, mixing things up to create the unexpected. Emotionally.” 
Marco Serralunga
 
With its passion for innovation, Serralunga is renowned for pushing the boundaries of materials, technologies and aesthetics in order to create groundbreaking products that both inspire and delight.
 
Outdoor Design
 
The spirit of research and the passion for technology, together with the productive tradition, are the fundamentals of the brand Serralunga that, through original and valuable collections, celebrates the Design Made in Italy : reference point and trend setter in the field.
 
The result is a combination of shapes and unique interpretations capable of transforming a purely functional object into a stunning piece of furniture making the Urban Outdoors also beautiful and comfortable as the Indoor Design. 
Choosing Serralunga means being able to recognize and appreciate originality.


NINCSENEK TERMÉKEK EBBEN A KATEGÓRIÁBAN



1 / 0 oldal | 1 - 16 / 0 találat

REFERENCIÁK

RICOH

Ricoh

MICHELIN

Michelin

MILLENIUM TOWER

Millenium Tower

ART FORCE

Art Force

AMWAY

Amway

KÁTA CNC KFT.

Káta CNC Kft.

APOLLO BUSINESS...

Apollo Business Center

MARKETPROG

Marketprog

NOTEBOOK STORE

Notebook Store

ALPHAGONN

Alphagonn

A WELL 11 FEJEZETE

The WELL Air concept aims to ensure high levels of indoor air quality across a building’s lifetime through diverse strategies that include source elimination or reduction, active and passive building design and operation strategies and human behavior interventions.

A WELL Air koncepciójának célja a magas minőségű beltéri levegő biztosítása az épület teljes élettartama alatt különböző stratégiák felhasználásával melyek magukban foglalják a káros anyagok levegőbe jutásának megszüntetését vagy csökkentését, az aktív és passzív épülettervezést és üzemeltetést, valamint az emberi tevékenységek által történő beavatkozások optimalizálását.

The WELL Water concept covers aspects of the quality, distribution and control of liquid water in a building. It includes features that address the availability and contaminant thresholds of drinking water, as well as features targeting the management of water to avoid damage to building materials and environmental conditions.

A WELL Water koncepciója az épületen belüli vízellátás minőségét, elosztását és ellenőrzését fedi le. Foglalkozik az ivóvíz rendelkezésre állásával illetve szennyezettségével csakúgy, mint a vízgazdálkodással kapcsolatos kérdésekkel, így kihatással van az építőanyagok minőségére illetve a környezeti körülményekre is.

The WELL Nourishment concept requires the availability of fruits and vegetables and nutritional transparency and encourages the creation of food environments where the healthiest choice is the easiest choice.

A WELL Nourishment koncepciója az épületet használók számára a friss zöldségek és gyümölcsök elérhetőségét és az épületen belül kínált táplálékoknak az átláthatóságát tűzi ki célul. Olyan környezet kialakítását támogatja, ahol az egészséges választás a legegyszerűbb választás.

The WELL Light concept promotes exposure to light and aims to create lighting environments that are optimal for visual, mental and biological health.

A WELL Light koncepció a természetes fény jelenlétét támogatja, a látási, mentális és biológiai egészség számára optimális világítási feltételek meglétére törekszik.

The WELL Movement concept promotes movement, physical activity and active living and discourages sedentary behaviors through environmental design strategies, programs and policies.

A WELL Movement koncepciója elősegíti a mozgást, a fizikai aktivitást, az aktív életet és elriaszt az ülő életmódtól a környezet megfelelő tervezésével, a különböző programokkal és irányelvek bevezetésével.

A WELL Thermal Comfort koncepció célja a produktivitás elősegítése és az ideális hőkomfort kialakítása az épület minden használója számára továbbfejlesztett hűtő-, fűtő rendszerek betervezésével, működtetésével és a rendszer személyre szabhatóságával.

A termikus kényelmet úgy definiálhatjuk, mint „az az állapot, amely kifejezi a termikus környezettel való elégedettséget és azt szubjektív értékelés alapján minősíti”. Szervezetünkben az állandó hőmérsékleti kényelmet a homeosztázis egyik területe a hőszabályozás biztosítja, mellyel egy élőlény bizonyos határok között fenntartja a testhőmérsékletét a környezeti hőmérséklet változása ellenére. Kiegyensúlyozza a hőnyereséget és a hőveszteséget annak érdekében, hogy a test belső hőmérséklete az optimális tartományban, 36-38 ° C (97-100 ° F) maradjon, ezt a hipotalamusz szabályozza.

The WELL Sound concept aims to bolster occupant health and well-being through the identification and mitigation of acoustical comfort parameters that shape occupant experiences in the built environment.

A WELL Sound koncepciójának célja az épületet használók egészségének és jólétének erősítése az akusztikai paraméterek javításával, hogy az épített környezetben tartózkodók is megtapasztalják az akusztikai kényelem előnyeit.

The WELL Materials concept aims to reduce human exposure to hazardous building material ingredients through the restriction or elimination of compounds or products known to be toxic and the promotion of safer replacements. Compounds known to be hazardous to the health of occupational workers and/or known to bioaccumulate or aggregate in the environment are also restricted and in some instances not permitted.

A WELL Materials koncepciója az emberek egészségét védi, az építőanyagokban fellelhető károsanyagok csökkentésével vagy teljes kiküszöbölésével és a megfelelő helyettesítő anyagok népszerűsítésével. Az egészségre veszélyes vegyületek felhasználását szintén szabályozza a WELL.

The WELL Mind concept promotes mental health through policy, program and design strategies that seek to address the diverse factors that influence cognitive and emotional well-being.

A WELL Mind koncepciója a mentális egészség elérését olyan rendelkezésekkel, programokkal és design stratégiákkal támogatja, melyeknek célja a kognitív és érzelmi jóllét kialakulásához való hozzájárulás.

The WELL Community concept aims to support access to essential healthcare, workplace health promotion and accommodations for new parents while establishing an inclusive, integrated community through social equity, civic engagement and accessible design.

A WELL Community koncepció célja, hogy támogassa az alapvető egészségügyi ellátáshoz való hozzáférést, a munkahelyi egészségfejlesztést és a szülők munkába való visszatérését, miközben befogadó, integrált közösséget hoz létre a társadalmi igazságosság, a polgári részvétel és a hozzáférhető formatervezés révén.

Innovation features pave the way for projects to develop unique strategies for creating healthy environments.

A WELL Innováció fejezete a projektek útját segíti, hogy egyedi és innovatív stratégiák kidolgozásával megteremtsék az egészséges környezetet.


olvass tovább...