wishlist

Raktár lista

wishlist del
A lista sorrendje módosítható Drag & Drop -al!
HU | EN

RÓLUNK ÍRTÁK

IRODAHÁZ KORONAVÍRUS IDEJÉN

IRODAHÁZ KORONAVÍRUS IDEJÉN Irodabútor,

Na de lesz az intimitással és a spontaneitással?!

Irodaházak a koronavírus idején - az Irodakereso.info Feuertag Ottóval beszélgettet a témáról.


Irodaház koronavírus idején


  1. 2020. szeptember 23.

Cikksorozatunk első részében annak jártunk utána, miként kell(ene) reagálni a cégek vezetőinek a vírus okozta krízisre a cégen belüli kommunikáció és munkafolyamat szervezés terén. Beszélgetőpartnerünk Feuertag Ottó, az Europa Design alapító cégvezetője.


- Nagyon eltérő módon reagálnak a cégek a vírus kiváltotta válsághelyzetre; van, aki mindenkit hazaküldött és home office-t rendelt el, mások szétültetik a munkatársakat vagy rotációs munkarendet és szigorú fertőtlenítési protokollt vezetnek be. A két metódus természetesen keveredik, de az biztos, hogy az új helyzet mindenkitől a gyors reagálást és alkalmazkodást kívánja meg. A cégek nem akarják leállítani a munkát, tehát valamit tenniük kell. Milyen megoldások jöhetnek szóba, hogyan lehet tovább lépni, van-e olyan megoldás, ami előremutató?

- Márciusban, a cégek első reakciója az volt, hogy reagálva a kihirdetett intézkedésekre, próbálták maximalizálni a home office-ban eltöltött időt, illetve a munkát, de a munkaadók jelentős hányadának nem volt erre vonatkozó stratégiája, nem voltak erre felkészülve. Gyakorlatilag az történt, hogy hazaküldték a munkatársakat, akik szerencsés esetben kaptak egy notebookot, és kész, probléma kipipálva. Áprilisban, amikor kicsit normalizálódott a helyzet, akkor kezdtek el azon gondolkodni, hogy mi legyen az irodaterekkel, hogyan lehetne, illetve kellene ezeket átalakítani.

- Azt javaslom, hogy fókuszáljunk most azokra, akik a „vissza az irodába!” jelszót tűzték a zászlajukra!

- Egyetértek, ugyanis nekik kell a legtöbb változtatást véghezvinniük. Minden irodatér átalakításának alappillére a távolságtartás, illetve a fokozott higiéniai elővigyázatosság. A második szempont inkább a HR-re tartozik, és talán könnyebben kezelhető kérdés, foglalkozzunk tehát az irodai terekkel, ami viszont ingatlanszakmai és belsőépítészeti dilemma. A munkavállalóknak – kissé leegyszerűsítve – kétféle funkcióban kell helyt állniuk; az egyik az önállóan végezhető fókusz munka, amit részben otthon is el tudtak látni. Ehhez a cellás, illetve az open space munkaállomások ritkítását kell az irodaházakban megoldani. Az új munkaállomás kiosztáshoz nagyobb térre van szükség, vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy ugyanabban a térben kevesebb munkatársat tudunk elhelyezni. Viszonylag egyszerű a matematikai levezetés, falak mozgatása nélkül is lehet megoldást találni. A nagyobb gondot a kommunikációs és a kollaborációs terek átalakítása jelenti. Eddig azt mondta a szakirodalom, hogy egy jó koncepciótervező a megrendelő cég struktúrájához igazítva olyan tereket kell, hogy kialakítson, amely az ad hoc jellegű kommunikációt is támogatja a cégen belül. Ez lehetett egy klasszikus nem foglalható tárgyaló, egy bárszékes sarok, egy babzsákos kisszoba vagy bármi, ami a személyes interakciók létrejöttét ösztönzi, gördülékennyé teszi.

- Fókusz-munka plusz kollaboráció egyenlő hatékony munkavégzés. Álnaív kérdés következik: ez minden cégtípusra érvényes?

- Nyilván egy könyvelő kevesebb időt tölt spontán brain storminggal a teraszon, mint egy marketinges vagy egy projektvezető, nem beszélve a kreatív munkakörökről, de az alapvetés az, hogy a közvetlen emberi kommunikáció hatékonysága és eredményessége kimagaslóan növeli a saját munkánk hatékonyságát, hiszen visszajelzést is kapunk és új ötleteket is. A kollaborációs terek problematikája mostanság két dolgot vet fel: ha több ember személyesen találkozik, akik viszonylag közel kerülnek egymáshoz, akkor nehezebb lehet betartani a távolságtartás szabályait. Ám, ha nem kerülünk fizikailag közel a másikhoz, nem érzékelhetjük a másik testbeszédét, az ajkak finom rándulását, az önkéntelen, spontán reagálást, egyáltalán a metakommunikációt. És ez baj, hiszen éppen ettől lesz hatékony a kollaboráció.  Egy vezetői pozitív hümmögés és mosoly nem ugyanaz, mint amikor esetleg a Zoom ablak sarán megjelenik egy sárga smile- ikon.


- Azonban a jelenlegi előírások szerint korlátozni kell a résztvevők számát.

- Vagy legalábbis nyilvántartani a résztvevőket. Nem szabad annyi embert összeengednünk, mint eddig, illetve el kell kerülnünk, hogy spontán még hárman bekapcsolódjanak egy megbeszélésbe. Ha a nyolcfős tárgyalóban hárman vannak, semmi gond, de ha még néhányan csatlakoznak, az már veszélyes lehet. A nyilvántartás vezetése technológiai- és pénzkérdés is, Magyarországon még nagyon kevés helyen került bevezetésre ilyen program. Aki már átesett a rendőrség által végzett kontaktkutatáson az tudja, hogy milyen felelősséggel jár tudni pontosan azt, hogy ki kivel találkozott az irodában.
 

- Tehát nem elég „levegősebbre” tervezi a kollaborációs tereket, az abban való humán viselkedést is meg kell tervezni, szervezni?

- Igen, a tereket és a munkát is irányítani, koordinálni kell, ami némileg ellentmond a korábban általunk is hangoztatott elveknek, mely szerint a kollaboráció lehetőség szerint legyen minél spontánabb. Az új helyzetben, például a rotációs munkarendnél már azt is meg kell határozni, hogy kik jöhetne be adott napon. Adódik a kérdés: bent lesz-e az, akivel váltanék néhány szót? Tárgyalás- és kommunikáció-technikai kihívás is egyben, hogy ha mondjuk, négy emberrel akarok beszélni, de ketten otthonról dolgoznak, akkor máris nem tudunk a teraszon találkozni, ehelyett egy olyan irodába kell bemennem, ahol ki van építve az ehhez szükséges technika. Ráér-e a két home office-os kolléga, nem ordít-e éppen a gyerek, rá tud-e hangolódni a témámra? Mind-mind olyan kérdés, ami bent nem vetődik fel, vagy könnyebb kezelni, de ennél fontosabb, hogy milyen lesz ennek a kommunikációnak a minősége.

- A technológia nagyon sokat fejlődött ezen a téren, az eddig halogatott eszközök használatát egy szempillantás alatt kellett elsajátítani, bevezetni.

- Mi is használjuk, és alapvetően egyetértek, de a hatékonyság terén a MS Teams, a Skype és a Zoom kínálta megoldások meg sem közelítik a személyes, élő találkozás minőségét. Amikor egy laptop monitorán álmos, olykor zavart szemeket és egy alulról rosszul megvilágított tokát látok, miközben hosszú percek mennek el a számtalanszor kifigurázott párbeszédekkel – hallasz? Én hallak. Itt vagy? Most nem látlak, kapcsold be kamerát stb. – nagyon nehéz motiváló, kreativitást serkentő beszédet tartani. Ráadásul pszichésen is nagy megterhelést jelent, ha valaki otthonról próbál bekapcsolódni. Ilyenkor ugyanis nem vagy a csapat teljesértékű része: a poénok egy részéről lemaradsz, nincs közös nevetés, mert csak egy valakinek adja be a hangját a rendszer, nem látod a spontán mosolyokat, a félbeharapott mondatokat, mindazt, amitől az élő kommunikáció emberi és hatékony. Kicsit profánul fogalmazva: meghívtak a buliba, de csak a körfolyosón állva, a konyhaablakon bekukucskálva kapsz némi ízelítőt abból, hogy éppen mit csinálnak az „igazi” bulizók.

-   Mi lehet a megoldás?

- Azt kell végiggondolnia a cégvezetésnek, hogy a folyamataikban hány százalékban van jelen ez a fajta személyes kommunikációs igény. Ha van erre vonatkozó statisztikája a cégnek, akkor kicsit könnyebb a helyzet: mondjuk tavaly 400 mini gyűlés volt. Figyelve a minőségre, ez alapján kell átalakítani a rendelkezésre álló teret; vagy ha lehetőség van rá, újabb, szabadon álló helyiségeket kell bevonni, a legjobb technikai megoldásokkal felszerelt kistárgyalókat kialakítani, növelni a személyes teret. Kommunikációs minőségvizsgálatot kell végezni, ami az alapja lehet egy irodaátalakítási tervnek. Az intimitás és a spontaneitás még így is sérül, nem beszélve a gyorsaságról, a rugalmasságról és a lazaságról. A cégeknek többek között ezekre kell választ kidolgozni.
Folytatjuk…


A megjelent cikk linkje:

https://www.irodakereso.info/cikkek/irodapiaci-hirek/irodahaz-koronavirus-idejen

CIKK AJÁNLÓ


MINDEN, AMIT AZ IRODAI SZÉKEKRŐL TUDNI AKART, DE...

Minden, amit az irodai székekről tudni akart, de sosem merte megkérdezni telex, termékteszt, nempr,
Minden, amit az irodai székekről tudni akart, de sosem merte...
2021-07-19

EHHEZ AJÁNLJUK



Catifa 80 Arper
termék információ
termék raktárlista

Catifa 80

termék raktárlista
# Arper Nincs

Hula Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Hula

termék raktárlista

DV525-Riga DVO
termék információ
termék raktárlista

DV525-Riga

termék raktárlista
# DVO Nincs

Atreo Meeting Table Alea
termék információ
termék raktárlista

Atreo Meeting Table

termék raktárlista
# Alea Nincs

Mesh Line Sitland
termék információ
termék raktárlista

Mesh Line

termék raktárlista
# Sitland Nincs

Twist Actiu
termék információ
termék raktárlista

Twist

termék raktárlista
# Actiu Nincs

Reverse Occasional Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Reverse Occasional

termék raktárlista

Wok Andreu World
termék információ
termék raktárlista

Wok

termék raktárlista

REFERENCIÁK

MAGÁNLAKÁS -...

Magánlakás - Balaton
  • # Irodabútor
  • # Europadesign
  • # Magánlakás - Balaton
  • # Referencia

SMP

SMP
  • # Irodabútor
  • # Smp
  • # Smp Solutions
  • # Infromatika
  • # Referencia

ATENOR

Atenor
  • # Irodabútor
  • # Europadesign
  • # Atenor
  • # Referencia

WEST HUNGÁRIA...

West Hungária Bau Kft.
  • # Irodabútor
  • # Europadesign
  • # West Hungária Bau Kft.
  • # Referencia

FOUR SEASON

Four Season
  • # Irodabútor
  • # Europadesign
  • # Four Season
  • # Referencia

MICROSOFT

Microsoft
  • # Irodabútor
  • # Europadesign
  • # Microsoft
  • # Referencia

IMMOBILIA ZRT.

Immobilia Zrt.
  • # Irodabútor
  • # Europadesign
  • # Immobilia Zrt.
  • # Referencia

VITACTIVA

Vitactiva
  • # Irodabútor
  • # Europadesign
  • # Smart & Beauty
  • # Referencia

FÜRSTENBERG...

Fürstenberg Porcelán  - Németország
  • # Irodabútor
  • # Europadesign
  • # Fürstenberg Porcelán - Németország
  • # Referencia

SSC BUDAPEST

SSC Budapest
  • # Irodabútor
  • # Europadesign
  • # Ssc Budapest
  • # Referencia

A WELL 11 FEJEZETE

The WELL Air concept aims to ensure high levels of indoor air quality across a building’s lifetime through diverse strategies that include source elimination or reduction, active and passive building design and operation strategies and human behavior interventions.

A WELL Air koncepciójának célja a magas minőségű beltéri levegő biztosítása az épület teljes élettartama alatt különböző stratégiák felhasználásával melyek magukban foglalják a káros anyagok levegőbe jutásának megszüntetését vagy csökkentését, az aktív és passzív épülettervezést és üzemeltetést, valamint az emberi tevékenységek által történő beavatkozások optimalizálását.

The WELL Water concept covers aspects of the quality, distribution and control of liquid water in a building. It includes features that address the availability and contaminant thresholds of drinking water, as well as features targeting the management of water to avoid damage to building materials and environmental conditions.

A WELL Water koncepciója az épületen belüli vízellátás minőségét, elosztását és ellenőrzését fedi le. Foglalkozik az ivóvíz rendelkezésre állásával illetve szennyezettségével csakúgy, mint a vízgazdálkodással kapcsolatos kérdésekkel, így kihatással van az építőanyagok minőségére illetve a környezeti körülményekre is.

The WELL Nourishment concept requires the availability of fruits and vegetables and nutritional transparency and encourages the creation of food environments where the healthiest choice is the easiest choice.

A WELL Nourishment koncepciója az épületet használók számára a friss zöldségek és gyümölcsök elérhetőségét és az épületen belül kínált táplálékoknak az átláthatóságát tűzi ki célul. Olyan környezet kialakítását támogatja, ahol az egészséges választás a legegyszerűbb választás.

The WELL Light concept promotes exposure to light and aims to create lighting environments that are optimal for visual, mental and biological health.

A WELL Light koncepció a természetes fény jelenlétét támogatja, a látási, mentális és biológiai egészség számára optimális világítási feltételek meglétére törekszik.

The WELL Movement concept promotes movement, physical activity and active living and discourages sedentary behaviors through environmental design strategies, programs and policies.

A WELL Movement koncepciója elősegíti a mozgást, a fizikai aktivitást, az aktív életet és elriaszt az ülő életmódtól a környezet megfelelő tervezésével, a különböző programokkal és irányelvek bevezetésével.

A WELL Thermal Comfort koncepció célja a produktivitás elősegítése és az ideális hőkomfort kialakítása az épület minden használója számára továbbfejlesztett hűtő-, fűtő rendszerek betervezésével, működtetésével és a rendszer személyre szabhatóságával.

A termikus kényelmet úgy definiálhatjuk, mint „az az állapot, amely kifejezi a termikus környezettel való elégedettséget és azt szubjektív értékelés alapján minősíti”. Szervezetünkben az állandó hőmérsékleti kényelmet a homeosztázis egyik területe a hőszabályozás biztosítja, mellyel egy élőlény bizonyos határok között fenntartja a testhőmérsékletét a környezeti hőmérséklet változása ellenére. Kiegyensúlyozza a hőnyereséget és a hőveszteséget annak érdekében, hogy a test belső hőmérséklete az optimális tartományban, 36-38 ° C (97-100 ° F) maradjon, ezt a hipotalamusz szabályozza.

The WELL Sound concept aims to bolster occupant health and well-being through the identification and mitigation of acoustical comfort parameters that shape occupant experiences in the built environment.

A WELL Sound koncepciójának célja az épületet használók egészségének és jólétének erősítése az akusztikai paraméterek javításával, hogy az épített környezetben tartózkodók is megtapasztalják az akusztikai kényelem előnyeit.

The WELL Materials concept aims to reduce human exposure to hazardous building material ingredients through the restriction or elimination of compounds or products known to be toxic and the promotion of safer replacements. Compounds known to be hazardous to the health of occupational workers and/or known to bioaccumulate or aggregate in the environment are also restricted and in some instances not permitted.

A WELL Materials koncepciója az emberek egészségét védi, az építőanyagokban fellelhető károsanyagok csökkentésével vagy teljes kiküszöbölésével és a megfelelő helyettesítő anyagok népszerűsítésével. Az egészségre veszélyes vegyületek felhasználását szintén szabályozza a WELL.

The WELL Mind concept promotes mental health through policy, program and design strategies that seek to address the diverse factors that influence cognitive and emotional well-being.

A WELL Mind koncepciója a mentális egészség elérését olyan rendelkezésekkel, programokkal és design stratégiákkal támogatja, melyeknek célja a kognitív és érzelmi jóllét kialakulásához való hozzájárulás.

The WELL Community concept aims to support access to essential healthcare, workplace health promotion and accommodations for new parents while establishing an inclusive, integrated community through social equity, civic engagement and accessible design.

A WELL Community koncepció célja, hogy támogassa az alapvető egészségügyi ellátáshoz való hozzáférést, a munkahelyi egészségfejlesztést és a szülők munkába való visszatérését, miközben befogadó, integrált közösséget hoz létre a társadalmi igazságosság, a polgári részvétel és a hozzáférhető formatervezés révén.

Innovation features pave the way for projects to develop unique strategies for creating healthy environments.

A WELL Innováció fejezete a projektek útját segíti, hogy egyedi és innovatív stratégiák kidolgozásával megteremtsék az egészséges környezetet.


olvass tovább...