Az Év Irodája 2021
Az Év Irodája díj átadására immár tizenegyedik éve, 2010 óta kerül sor, amely mára a belsőépítészek, irodabútorosok, tervezők körében presztízs értékű elismerésnek számít. Ismét keresik az év legjobbjait, akik formálják az irodapiacot, a munkáltatói kultúrát és évről évre új értéket teremtenek a hazai piacon. A kategóriában évről évre egyre több nevező indul, köztük a legnagyobb hazai is nemzetközi cégek irodái.
A közönségszavazás keretein belül január 03. – február 03-ig lehet szavazni az Iroda.hu szervezésében, az idei évben elköltözött, felújított irodák, közösségi terek nevezéseit várják, hogy megmutassák magukat a nagyvilágnak.
Az értékelés egy független szakemberekből álló zsűri által történik, előre meghatározott és objektív szempontrendszer szerint. A díjátadóra 2022. április 13-án kerül sor a Millenáris Parkban.
Az Europa Design Az ÉV IRODÁJA versenyben
Az Europa Design idén 6 olyan iroda kialakításában is részt vett, akik jelen vannak a versenybenPublicis House – Irányi Palota
MEGNÉZEM
A Publicis House a Világ bármely pontján a leginspirálóbb irodák közé tartozna. Budapesten, az Irányi utcában viszont egy közös otthont jelent a 21 különböző országból érkező több mint 260 fős csapatnak.
„A tobzódó eklektika jellemzi a házat: szakítottunk a hagyományos irodai terekkel, az épület meghatározó része találkozási pont, felület az eszmecserére és kreativitásra. Ide nem kötelező bejárni, de nagyon is érdemes! Az Irányi Palota sokszínűsége találkozott a Publicis Groupe hitvallásával, tökéletes egység! Korát megelőzve vegyíti a home office, hot / fix desk és kollab terek funkcióit.
Az épületet nem bontottuk le, hanem megtartottunk mindent, ami használható és szép: gerendák, bontott téglafalak, lépcső, korlát, homlokzatok, látszó betonfelületek, fa nyílászárók eredeti minta szerinti újból gyártása.”
Bálterem, Le Cru helyiség, break-out és kollaborációs terek, kávézó, élmény konyha, pince, játékterem, Grand Cru, stúdió, süket szoba, vetítőterem, workshop helyiség, mozi, teakonyhák, konferenciaterem, hencsergők, udvar, teraszok, erkélyek, rendezvényterem, tárgyalók, campus bench, galéria és kiállítóterem, bicikli és roller tároló, cottage stílusú orangerie…és csak ezt követően jön a klasszikusnak nem igazán mondható iroda… EZ A PUBLICIS HOUSE!
A munkaállomások és közösségi terek aránya ideális, emberi léptékű open space irodai és közösségi terek, rengeteg felhasználási módozat, az irodákat tekintve nincs dedikált munkaállomás, projekt alapú munkaállomás választás – a Publicis House, Irányi Palota nevezési pályázati anyaga.
Bánáti Hartvig Építész Iroda
MEGNÉZEM
A Bánáti Hartvig Építész Iroda az elmúlt évek során folyamatosan bővült, kinőtte Vaskapu utcai irodáját. Új irodaépületre lett szükség, amelyet a BH építészei saját magunknak terveztek. Nagy kihívás volt ez, hiszen önmaguk megbízójaként lehetőségük nyílt olyan épületet létrehozni, amelyen megmutatják azt az építészeti szemléletmódot, amelyet teljes mértékben magukénak éreznek.
Az 1960-as években épült egykori Alba Regia étterem épülete bizonyult megfelelő választásnak. Az adás-vétel pillanatában az épület használaton kívül állt és jelentős felújításra szorult. A renovációval amellett, hogy az épület megmenekült, a környék épített környezetének nívója is emelkedett. Azzal, hogy az építészek a felújítás mellett döntöttek, közel 400 fa egy évszázadig tartó CO₂ elnyeléséhez szükséges munkáját is megspórolták!
„A Bánáti Hartvig építész Irodában olyan épületeket tervezünk, amelyek tisztelik környezetüket és emelik annak nívóját, amelyek reagálnak a fejlődő települések jövőbemutató törekvéseire, komfortos és egészséges lakó-, illetve munkakörnyezetet biztosítanak, valamint vonzó helyszínt nyújtanak kulturális és szabadidős tevékenységekhez.
Elkötelezettek vagyunk a fenntartható fejlődés iránt, így arra törekszünk, hogy a megbízói igények kielégítése mellett időtálló, környezetbarát és szerethető épületeket hozzunk létre. Alkotóközösségünk működésének alapja a csapatmunka, amely során minden tervezőnk kreativitására építünk. A közös gondolkodás eredményeként tudásunk, tapasztalataink és értékeink nem összeadódnak, hanem összeszorzódnak.” – a Bánáti Hartvig Építész iroda nevezési pályázati anyaga.
Hermes Schleifmittel GmbH
MEGNÉZEM A német Hermes Schleifmittel csiszolószerszám gyártó céget 1927-ben alapították Hamburgban. A világ minden kontinensén jelen lévő cég az autóipar, a bútorgyártás és a fémmegmunkáló üzemek, valamint az elektronikai és a gyógyszeripar precíziós műszerei számára gyárt flexibilis csiszolóanyagokat és köszörűkorongokat. A Budapesten található magyar irodában is tükröződik a cég hitvallása, amely a hagyományokban gyökerezik és a jövő felé tekint. A német központ egy mottót határozott meg az iroda kialakításához: legyen „state of the art”.
„Az iroda berendezésének az egészére jellemző volt a munkatársak igényeinek a figyelembevétele, amit az is jelez, hogy az Europa Design által szállított bútorok az irodatér emberközpontú kialakítását támogató Well minősítéshez igazodnak. A kommunikációt igénylő munkavégzés támogatására a megfelelő hangelnyelés érdekében
különböző akusztikus megoldásokat alkalmaztunk. A nyitott térben a mennyezetről belógatott akusztikus panelek választják el egymástól a munkahelyeket, a közösségi térrészben pedig akusztikus paneleket és szófákat helyeztünk el, amelyek kiválóan alkalmasak a két fős, nyugodt beszélgetések lebonyolítására, vagy koncentrációra, relaxációra.
Az oszlopokat is akusztikus filcével vontuk be, sőt a mennyezeti lámpák is hangelnyelő filcből készültek. A hármas és hatos bench munkahely-együttesek egységeit is akusztikus asztali panelek választják el egymástól. A tárolási feladatokat szintén akusztikus burkolattal ellátott szekrények oldják meg, illetve a személyes tárgyakat lockerekben
helyezhetik el a munkatársak. A különböző irodai funkciók közötti váltás a padlón is megjelenik, az irodaterület padlószőnyeg, míg a közösségi rész vinil burkolatot kapott. Az open office mellett üvegfallal lett elválasztva a vezetői iroda.
Az irodabútorok kiválasztásánál nagy hangsúlyt fektettünk az ergonómiára, ezért az asztalok mellé kényelmes munkaszékek kerültek, amelyek garantálják a megfelelő koncentrálást és a
fáradtságmentes munkavégzést. Felismerve, hogy nagyfokú digitalizáció előtt áll a világ, és egyre nagyobb szerepet fog
játszani a virtuális kommunikáció, kialakítottunk egy nagyobb oktatótermet, valamint egy kisebb 8 fős videokonferenciatermet, amelyekben a személyes jelenlét mellett online megbeszélések is lebonyolíthatók.” – a Hermes Schleifmittel GmbH nevezési pályázati anyaga.
AV Spring
NÉZZE MEG!
„Vállalatunk professzionalis audio- és vizuáltechnikai rendszerek integrációjával foglalkozik. Cégünk kulcs szakemberei a proAV kora 2000-es évekbeli felemelkedésétől a hazai piac elkötelezett szereplői.
Referenciáink között megtalálhatóak többek között a vállalati irodáktól kezdve, az oktatási intézmények előadóin át, a sportlétesítmények audio- és vizuáltechnikai kiépítése is.
Az új ingatlannak kettős szerepet szántunk: az irodai funkciók mellett bemutatótermeinket is itt terveztük kialakítani. Célunk volt, hogy a legmodernebb AV technológiákat tudjuk majd bemutatni a manapság hatékony és előremutató belsőépítészeti megoldások köntösébe rejtve. Ezzel párhuzamosan saját kollegáink munkájának támogatása, kényelme és igényeiknek kiszolgálása is fontos volt.
A Duna és a Kopaszi-gát közelsége, az Infopark zöld területei inspirálták a természetes színek megjelenését az iroda belső tereiben. Ez kiválóan harmónizál azon vállalati célkitűzésünkkel is, hogy minél több energetikailag zöld irodát szeretnénk telepíteni ügyfeleinknél. Irodánk belső kialakítása során a fixen installált bemutatótermek mellett egy olyan multifunkciónális közösségi teret is létrehoztunk, mely akár rendezvények, nagyobb szabású technológiai bemutatók megtartására alkalmassá teszi a helyszínt. Ennek megfelelően történt a belsőépítészeti kialakítás és a technológiai háttér precíz tervezése.
Az iroda összes helyiségében videokonferencia funkciót építettünk ki, melyek a manapság használatos összes főbb platformot kezelik. Ez a rugalmasság fontos számunkra, mert nemcsak az ügyfeleinkkel, hanem vállalatunk 13. kerületben található raktár központjával is kapcsolatot kell tartanunk. A kiépített rendszer biztosítja, hogy műszakis csapatunk főhadiszállása „közvetlen közelségbe” kerüljön a technológia segítségével és kollegáink zökkenőmentes videokonferencia kapcsolatban legyenek a teljes munkaidő során. Ez a megoldás – a kiváló kép és hangminőség – csökkenti a távmunkánál tapasztalható elszigetelődési negatív hatást.
Az irodában egy központosított vezérlést alkalmazunk, mely egy érintőképernyőn keresztül működtethető, illetve a teljes területen elhelyezett szenzorok jelzései alapján automatikusan is irányítja a rendszert. Az audio- és vizuáltechnika mellett épületgépészeti funkciókat is automatikusan vezérel az iroda, jelentős összegeket spórolva ezzel a megoldással az üzemeltetés területén. Ezen előremutató megoldások szinte unikálisak a magyar piacon és bemutatásunk egyfajta missziónkká vált.” – az AV Spring nevezési pályázati anyaga.
Emerson
Az Emerson vezető helyet tölt be a méréstechnika, analitika, szabályozás-technika, automatizálás, szervizszolgáltatás és a folyamatirányítási rendszerek területén egyaránt. A költözés egyik fontos célja volt az általános területoptimalizálás mellett a különböző divíziók (Back office, Sales és Operation) egymással való kommunikációjának hatékonyabbá tétele, mivel korábban gyakorlatilag egymástól függetlenül, önálló egységként, különböző szinteken dolgoztak elkülönülve.
„A helyszín keresése során kiemelt szerepe volt annak, hogy az irodaház Breeam Excellent minősítéssel rendelkezik. Ennek keretében többek között a víztakarékosságra, a szürke víz használatra, és az energiatakarékosságra is kiemelt figyelem irányul, de az iroda kialakítása során is nagy figyelmet kapott például a szelektív hulladékgyűjtő pontok kialakítása, és a nyomtatási rendszer optimalizálása a papírhasználat minimalizálása érdekében.
Az iroda belsőépítészeti design koncepciójának kitalálásakor is több szempontot kellett figyelembe venni. Egyszerre volt cél az Emerson piacon betöltött szerepének kommunikálása a külsős látogatók felé, illetve az ott dolgozók megbecsülésének eszköze.
Design tekintetében ez egy letisztult, az Emerson arculatához igazodó, visszafogott, mégis hangsúlyos irányt jelent, ami olyan módon teremt otthonos, barátságos munkakörülményeket, hogy ott dolgozó kollégák úgy érezzék, az új iroda minden eleme az ő igényeiknek megfelelő odafigyeléssel, nekik készült. Az egységes szín és anyaghasználat, a lamellázott faburkolatok, az enyhén indusztriális mintázatú tapéták, a stílusukban koherens, de formailag különböző whiteboard-ok, a tereket összefűző padlószőnyeg mintázatok, az egyedi bútorok tömbszerűsége és a rengeteg növény egy kifejezetten otthonos, barátságos, mégis racionális egységet alkotnak.” – az Emerson nevezési pályázati anyaga.
Hiya Hungary Kft.
NÉZZE MEG!
„Cégünk küldetése a hívások azonosításának modernizálása a bizalom, azonosíthatóság és intelligencia kulcsszavakra fókuszt helyezve. Irodánk a Hiya applikációjának fejlesztőinek, mérnökeinek minden napi munkáját támogatva nyújt helyet a kreativitásuk kibontakoztatására, megteremtve a szocializálódás színtereit, lehetőségeit.
Irodánk bővítésére ezen színterek árnyalását tűztük ki célul, amely egy újabb emeleten történő kialakítással, az irodaterület teljes felújításával járt a már meglévő bérleményünktől 2 emelet különbséggel. A terület teljes renoválásának projektjében a régi kor irodai adottságait modernizáltuk kollégáink igényeihez igazodva mind gépészeti, mind elektromos fejlesztésekkel, design megoldásokkal, egyedi irodai és konyhabútorral, matricákkal és falbetétekkel, nyílászáró cserékkel a kényelmes, zavartalan ám látványaiban már megszokott barátságos környezetet megteremtve.
Irodánk bővítési projektjének fontos szempontja volt a meglévő irodai területünkkel harmonizáló, Hiya értékeket és modernitást tükröző, megszokott, barátságos munkakörnyezet kialakításának szem előtt tartása. A tárgyalókat a kollégák igényeire szabva szereltük fel technikai berendezésekkel, a zavartalan meetingek elősegítésére pedig hangszigetelt ajtók kerültek beszerelésre, amelyeken immáron a kollégák által megszavazott tárgyaló nevek díszeleghetnek.
A mérnökök, fejlesztők megbeszéléseinek helyet adó tárgyalók mellett, hangsúlyt helyeztünk a munkafolyamatok közötti felfrissülésre, kávézásra, étkezésre, közösségépítésre és regenerálódásra alkalmas terültek kialakítására, kihasználva a bérlemény épületének, közös üvegfelületeken, élő környezetét, növényekkel teli kilátásának pihentető jellegét.” – a Hiya Hungary Kft. nevezési pályázati anyaga.
AZ ÉV IRODÁJA VERSENY SZAVAZÓ FELÜLETE