HÍREK
JÓ MÁRKA, FENNTARTHATÓ MÁRKA’22:HATÉKONY STRATÉGIÁK RENDKÍVÜLI, KRÍZIS IDŐKBEN -MUNKAHELYEN BELÜL ÉS KÍVÜL
Ígértük, hogy az évi, őszi csúcstalálkozó, a CSR Hungary Summit: Jó márka, fenntartható márka konferencia legfontosabb gondolatait megosztjuk olvasóinkkal. Több cikkben is.
A konferencia célja, hogy a fenntartható gyakorlatokat integráljuk a mindennapi üzleti működésbe. A Fenntartható Fejlesztési Célok elérése érdekében is, ami magasabb szintű életminőséget is biztosít helyi szinten.
A Jó márka, fenntartható márka a CSR Hungary Summit konferenciák évi, összegző őszi eseménye. Alábbi összefoglalónkban az Emberek és vezetés tematikus blokk főbb gondolatait emeltük ki.
A blokk kulcsmondata volt: A munkahely Veled is törődik!
Krízisben kulcs a biztonság érzete. A stabiltásban a munkahelyi közösségek megerősítésének központi szerepe van. Hogyan lehet, milyen eszközökkel a krízisek közepén…Hatékony stratégiák rendkívüli krízis időkben- munkahelyen belül és munkahelyen kívül…
Sárkány ellen sárkányfű?
Szabó Ervin, a Kulcs-Soft Nyrt. vezérigazgatója, igazgatósági tag kiemelte:
„Sárkány ellen sárkányfű”. Kríziskezelésre való felkészülés úgy, hogy előtte átvisszük a szervezetet egy másik krízisen, ami hosszútávon határozza meg egy vállalkozás jövőjét. Valóban a generációváltás az egyik legnagyobb kockázat egy sikeres vállalkozás életében? Nézzük végig egy üzleti generációváltás kockázatait, eredményeit, buktatóit. Rá fogunk döbbeni, hogy annak minden lépéssorozata ellenállóvá teszi a szervezetet a jövőbeli üzleti helyeztek kezelésében. Mindezt úgy, hogy kialakul egy olyan közösség, ahol az önálló munkavégzés, a felelősségvállalás, a bizalom határozza meg a mindennapok működését. Miben más a boldogságfaktor, az elégedettség és a munkavállalói elköteleződés. Mit ad egy szervezetnek a rendszeres elkötelezettség mérés. Milyen vezetői felelősségek merülnek fel 2022-ben.”
Krízisben kulcs a biztonság érzete!
Feuertag Ottó, az Europa Design alapító-ügyvezetője egy másik aspektusra hívta fel a figyelmet:
„Napjainkban a munkahely sokak számára az egyetlen biztos pont, kapaszkodó és valamelyest kiszámítható utolsó bástya maradt. A vállalatok felelős viselkedése ebben a helyzetben tapinthatóvá kell hogy váljon, szinte naponta kell egy-egy impulzust kapnia a dolgozónak, hogy figyelnek rá, gondoskodnak róla, és a munkatársak által alkotott közösség valóban második családként működik.
De vajon felkészültek e erre a munkaadók? Tudják e pontosan a vészhelyzeti protokoll lépéseit? Egyáltalán van e ilyen terv? Messze vezetnek ezek a kérdések egészen az iskolapadig, de most inkább tekintsük át a legszükségesebb lépéseket melyek szinte azonnali pozitív hatást hozhatnak.
A modern wellbeing szemlélet 3 pillére a mentális a környezeti illetve az anyagi jóllét összehangolt egysége, melyből most a környezeti tennivalókat tekintjük át vázlatosan.
A cégek számára két fronton is helyt kell állni, hiszen a covid alatt váratlanul kialakult home office gyakorlat hosszútávon velünk marad és az átlag 40%-os hibrid munkavégzési formát hivatalosan is a foglalkoztatási gyakorlat részeként kellene kezelni. Ennek értelmében a home office környezet mentális és fizikai valamint szociális hatásainak kockázatát professzionális módszerekkel, rendszeresen kellene kezelni és a szükséges anyagi és mentális támogatást folyamatosan biztosítani.
Csupán ezek után várható el, hogy a professzionálisan kialakított munkahelyi környezetben végzett tevékenységet megközelítő teljesítményt nyújtsa a munkavállaló hosszútávon , egészségkárosodás nélkül.”